Dlaczego warto stosować outsourcing bhp

Outsourcing to coraz chętniej wykorzystywany przez polskie przedsiębiorstwa model współpracy, polegający na delegowaniu określonych zadań i funkcji firmie zewnętrznej. Najczęściej oddelegowywane są usługi księgowe, informatyczne, a nierzadko również kadrowe. Czy ma to sens w odniesieniu do BHP? Jakie korzyści może to przynieść Twojej firmie?

Outsourcing BHP – wyzwania i wątpliwości

Działy, które najczęściej są oddelegowywane podmiotom zewnętrznym, nie wymagają fizycznej obecności osób wykonujących powierzone zadania, ani dogłębnej znajomości firmy, dla której wykonują zlecenia. Księgowi, informatycy, kadrowi – zazwyczaj nie ma potrzeby, by zbyt często odwiedzali przedsiębiorstwo i wgłębiali się w tajniki związane z wykonywanymi pracami. Nieco inaczej jest w przypadku osoby zajmującej się BHP – tu, by móc dostrzec i zidentyfikować czyhające na pracowników zagrożenia, jak i skuteczne zastosowanie przewidzianych środków ochrony indywidualnej i zbiorowej, potrzebna jest znajomość profilu firmy, jej realiów i panujących wewnętrznych zasad. Czy da się to połączyć z outsourcingiem?

Outsourcing BHP – dlaczego warto się zdecydować?

Jak pokazują jednak doświadczenia setek firm, które zdecydowały się na takie rozwiązanie, pracownik (lub pracownicy) zewnętrzny, wykonujący obowiązki służby BHP lub szkolenia może skutecznie zastępować zatrudnionego na etat pracownika. Mimo iż obsługują oni często kilku różnych firm, są w stanie dogłębnie zapoznać się z warunkami panującymi w każdym z nich. Sytuacja wygląda bardzo analogicznie do pracowników zatrudnionych na część etatu, którzy po godzinach pracy wykonują zadania dla innych przedsiębiorstw. Jakie dodatkowe korzyści można zyskać, decydując się outsourcing BHP? Jest ich kilka:

  • Większa elastyczność – nie musisz zatrudniać kolejnego pracownika na etat (lub część), by mieć wykonane wszystkie potrzebne zadania,
  • Niższe koszty – zatrudnianie na etacie efektywnie okazuje się droższe i pracochłonne, niż outsourcing,
  • Profesjonalizm – zatrudniając pracownika służby BHP, niewiele wiadomo na temat jego profesjonalizmu i stosowanych metod. Współpracując z renomowaną firmą, zyskuje się gwarancję prawidłowo wykonanych usług – to na nich ciąży odpowiedzialność za dobór pracowników,
  • Możliwość organizowania wszystkich szkoleń – pracownicy zatrudnieni jako służba BHP nie mogą wykonywać szkoleń okresowych, natomiast podmiot zewnętrzny – jak najbardziej,
  • Wygoda – decydując się na taką współpracę, redukujesz liczbę pracowników i związanych z tym obowiązków, wliczając w to nawet kosztowne szkolenia okresowe dla pracowników służby BHP.

Współpraca z renomowanym podmiotem świadczącym usługi z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest świetnym rozwiązaniem, zdejmującym z głowy przedsiębiorców część obowiązków i pozwalającym na większe zaangażowanie w to, co dla nich najważniejsze – rozwijanie własnej działalności. Nic dziwnego, że tysiące przedsiębiorstw w naszym kraju korzysta z tej możliwości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here