Każda firma, aby utrzymać się na rynku, musi cechować się regularnie osiąganymi wysokimi wynikami sprzedaży. Rynkowy sukces przedsiębiorstwa zależy w głównej mierze od tego, czy będzie ono w stanie przyciągnąć uwagę klientów oraz zapewnić sobie w dłuższej perspektywie czasowej ich lojalność. W tym aspekcie szczególnie przydatne okazują się systemy CRM, czyli zarządzania relacjami z klientem. Warto jednak zastanowić się, na czym właściwie polega istota działania tych systemów oraz jakie korzyści wiążą się z ich stosowaniem. Zobacz co specjaliści z firmy edrone.me o tym sądzą.

Idea CRM

Systemy CRM tworzy się po to, aby móc sprawnie administrować bezpośrednią relacją z klientami danej organizacji, sterując nią w odpowiedni sposób. Systemy te zazwyczaj są bardzo bogato wyposażone w najnowocześniejsze technologie, a co więcej, charakteryzuje je także wysoki poziom zintegrowania. Wszystko to w efekcie sprawia, że zarządzanie relacjami z klientem staje się bardzo skuteczne, a to za sprawą włączenia w procesy administracyjne pracowników różnego szczebla, którzy uczestniczą we wspomnianych procesach w mniejszym lub większym stopniu, w zależności od zajmowanego stanowiska. W ramach systemów CRM działają określone funkcje, wśród których za najistotniejsze uznaje się szeroko pojętą obsługę klienta tak w dziedzinie zakupu przez niego sprzętu, jak również jego potencjalnej naprawy. Oprócz tego CRM aktywnie wspiera działy sprzedaży, choćby poprzez zautomatyzowanie większości procesów marketingowych. Pojedyncza wymiana handlowa zostanie tutaj zatem zastąpiona długotrwałą relacją z klientem.

Korzyści płynące z zastosowania CRM

Dzięki systemom CRM każde zapytanie wysłane przez klientów trafia do wszystkich sprzedawców w firmie, co zwiększa szansę na uzyskanie odpowiedzi od osoby, która zajmuje się daną dziedziną sprzedaży. CRM sprawia ponadto, że koszty zdobywania nowych klientów ustawicznie ulegają zmniejszeniu, do czego przyczynia się przede wszystkim lojalność stałych klientów, a także sprawnie przeprowadzane i odpowiednio ukierunkowane kampanie reklamowe. Selekcja adresatów sprzyja wyeliminowaniu niepotrzebnych strat związanych z zajmowaniem się konsumentami, którzy nie przynoszą firmie określonych zysków. Systemy zarządzania relacjami z klientem pomagają w rozpoznaniu osobistych preferencji klientów, a także pozwalają na stwierdzenie, w jakie produkty czy usługi (a także ich kompilacje) zainwestować, aby firma przyniosła tak bardzo oczekiwane zyski. Trzeba też wspomnieć, że produkty w CRM objęte są długotrwałą gwarancją.

Więcej na: edrone.me

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here