Jak wybrać agencję SEO?

Działania marketingowe stanowią bardzo często o być albo nie być nowego biznesu. Jednakże ich prowadzenie na własną rękę bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia może się skończyć bolesną stratą zainwestowanych środków. Lepiej by ich przeprowadzeniem zajęła się profesjonalna agencja seo, dla której pozycjonowanie stron i wszystko, co się z nim wiąże to codzienność. Otwartym pozostaje jednak pytanie, na co zwrócić uwagę, aby wybrać dobrze i zyskać, a nie stracić? Spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie w niniejszym artykule.

Wielkość agencji

Firmy reprezentujące sektor małych oraz średnich przedsiębiorstw często zupełnie niepotrzebnie boją się współpracy z dużymi agencjami. Wydaje się im bowiem że większa agencja to większe prowizje co wcale nie musi być prawdą. Ponadto uważają oni także że mniejsza agencja będzie traktować ich firmę bardziej indywidualnie. I także to podejście jest obarczone błędem. Każda agencja, która poważnie traktuje swoją pracę i swoich klientów pochodzi do współpracy z nimi w sposób zindywidualizowany. Jednakże wielkość zespołu w dużych agencjach oznacza większą liczbę specjalistów do dyspozycji i mniejsze problemy, kiedy np. opiekująca się firmą osoba idzie na urlop. Warto o tym pamiętać i nie bać się dużych agencji.

Doświadczenie

Najlepsze agencje oferujące pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google działają na rynku od wielu lat. W ich zespołach znajdziemy najlepszych fachowców na rynku, którzy swoją pracę znają od podszewki. Wieloletnia działalność oznacza także wiele zrealizowanych z powodzeniem projektów i setki zadowolonych klientów. Wybierając partnerów do współpracy, warto więc zwrócić uwagę na posiadane przez nich referencje, które są najlepszym potwierdzeniem rzetelnej pracy oraz posiadanej wiedzy i doświadczenia.

Audyt seo

Kwalifikacje i certyfikaty

Partnerstwo z Google jest absolutną podstawą. Jeśli zaś agencja została zaproszona przez największą wyszukiwarkę świata do swojego prestiżowego programu Google Elevator, to możemy mieć pewność, że trafiliśmy do specjalistów, przed którymi pozycjonowanie serwisów nie ma żadnych tajemnic. Wśród uczestników tej inicjatywy znajdziemy np. gdańską agencję Virtal.

Wywiad to podstawa

Skuteczne pozycjonowanie w Google musi być poprzedzone pogłębionym wywiadem z klientem, pytaniami o typ jego działalności, cele, oczekiwania, dobór słów kluczowych oraz szereg innych spraw, które pozwolą poznać firmę od podszewki. Jeśli w odpowiedzi na zapytanie przesłane przez stronę www nikt do nas nie oddzwania, tylko dostajemy sztampową wycenę, to od razu wykreślmy taką agencję z listy potencjalnych współpracowników.

Audyt seo

Każda współpraca z agencją seo powinna być rozpoczęta wnikliwą analizą posiadanej strony internetowej, która owocuje wnioskami do dalszej pracy nad serwisem i jego otoczeniem. Zwróćmy więc uwagę na to, czy audyt jest rzetelny, pogłębiony czy raczej zrobiono go pobieżnie, byleby tylko zrobić i zapomnieć. To wiele mówi o wybranej przez nas agencji i standardach jej pracy. Pamiętajmy, że nierzetelny audyt przełożyć się może na nietrafione działania i brak efektów, który oznacza ni mniej, ni więcej jak zmarnowane pieniądze.

agencja SEO

Czas obowiązywania umowy

Szacuje się, że pierwsze wyniki prowadzonych działań pozycjonerskich można zauważyć już po trzech miesiącach współpracy. Jednakże każda doświadczona agencja powie nam, że najlepsze efekty dają długofalowe działania, które można dokładnie zaplanować w czasie.

Zakres prowadzonych działań

O to, co najczęściej wchodzi w zakres współpracy z agencją seo, zapytaliśmy specjalistów ze wspomnianej wcześniej agencji Virtal.

Oto co nam odpowiedzieli:

  • Audyt seo, czyli określenie stanu wyjściowego.
  • Dobór słów kluczowych z największym potencjałem.
  • Optymalizacja stron, czyli regularne wprowadzanie zmian mające na celu poprawienie ich pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • Pozyskiwanie linków, czyli link building.
  • Content marketing w serwisach zewnętrznych.
  • Analizy SEO – raporty dotyczące zarówno pozycjonowanej strony, jak i stron konkurencyjnych.
  • Konsultacje SEO oznaczające stałą opiekę dedykowanego pracownika.
  • Przejrzyste raportowanie prowadzonych działań.

Wybór profesjonalnego partnera w zakresie pozycjonowania nie jest prosty, jednak nie jest także niemożliwy. Dobra decyzja w tym zakresie będzie dla nas inwestycją na lata. Warto więc poświęcić jej odpowiednią ilość czasu i zaangażowania, by wybrać najlepszych profesjonalistów na rynku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here