Prowadzenie fanpage na Facebooku to dziś chleb powszedni dla każdej firmy, która chce korzystać z siły mediów społecznościowych dla promocji własnego biznesu. Pomimo jednak tak powszechnego korzystania z Facebooka, często na początku obsługa Facebooka może nam sprawiać problemy, gdyż pod uwagę musimy tu brać zarówno cele jakie sobie stawiamy, środki jakimi dysponujemy, grupę (często mocno zróżnicowaną) fanów naszego profilu, etc.
Prowadząc fanpage na Facebooku warto więc czerpać z dostępnej w sieci i realu wiedzy i umiejętności specjalistów od promocji i marketingu, aby uzyskiwać lepsze efekty w obsłudze fanpage, ponieważ dzięki dobrze prowadzonej promocji w social mediach jesteśmy w stanie znacząco zwiększyć rozpoznawalność i zyski swojej firmy.
Podstawowym źródłem wiedzy będzie na pewno strona samego Facebooka, na której znajdziemy wiele pożytecznych podpowiedzi dotyczących obsługi fanpage: budowania rozpoznawalności firmy, zwiększania sprzedaży czy lojalności klientów oraz rad dotyczących tak podstawowych spraw jak tworzenie reklam, ustalania celów marketingowych, analizy efektów realizowanych kampanii, możliwych sposobów tworzenia postów, etc. Szczególnie ciekawe mogą być znajdujące się tutaj przykłady udanych kampanii, zarówno dużych firm (np. Canon, Nissan, Honda) jak i małych lokalnych firm.
Oprócz wiedzy udostępnianej przez Facebooka, warto korzystać z porad zamieszczanych na stronach firm zajmujących się reklamą i marketingiem, które wykorzystują Facebooka jako jedno z narzędzi do promocji swoich klientów w mediach społecznościowych. Dobre agencje social media prowadzą blogi na których dzielą się swoją wiedzą. Z wiedzy tej możemy skorzystać nawet jeżeli nie skorzystamy z usług samej agencji. Przykładowo, na stronie www.brandbay.pl/prowadzenie-fanpage-na-facebooku znajdziemy porady dotyczące zarówno tworzenia treści jak i unikania błędów podczas obsługi fanpage na Facebooku, etc.. Warto odnaleźć w sieci strony kilku agencji reklamowych i sprawdzić co nam radzą ich specjaliści.
Trzecim ciekawym źródłem wiedzy dotyczącym wykorzystywania Facebooka do celów promocyjnych jest coroczny konkurs Facebook Awards, w którym to konkursie nagradzane są najlepsze kampanie prowadzone na Facebooku. Z roku na rok konkurs ten się zmienia wraz z rozwojem samego Facebooka. W tym roku nagrody przyznane zostały w kategoriach stworzonych na podstawie odczuć wzbudzanych przez kampanię u odbiorców: Laugh, Cry, Love, Wow i Act. To ciekawe podejście do tematu może nam też pozwolić na zastanowienie się jakie emocje my chcemy wywołać swoimi kampaniami. Dzięki zobaczeniu nagrodzonych klipów możemy też zyskać wiedzę dotyczącą potencjalnych kosztów tego typu kampanii.
Kolejnym sposobem zdobywania wiedzy i inspiracji z zakresu obsługi Facebooka jest udział w darmowych spotkaniach osób zainteresowanych tematem. W większości dużych miast świata ludzie zajmujący się mediami społecznościowymi tworzą meetupy na których pracownicy z różnych agencji social media, firm reklamowych, freelancerzy czy po prostu fani mediów społecznościowych wymieniają się swoimi spostrzeżeniami, pomysłami i wiedzą dotyczącą obsługi fanpage, tworzenia reklam, etc. Tego typu spotkania oprócz bycia źródłem wiedzy mogą być też zwyczajnie przyjemne ze względów towarzyskich, dlatego warto przynajmniej raz wybrać się na tego typu spotkanie.
Korzystając z tych wszystkich źródeł warto pamiętać o tym, że obsługa fanpage na Facebooku ma różne cele i warto zdawać sobie sprawę z tego jakie cele mamy my. Dzięki temu będziemy sobie mogli budować naszą bazę wiedzy i umiejętności dostosowaną do naszej konkretnej sytuacji.
Warto też podchodzić kreatywnie do porad i przykładów, które znajdziemy w sieci czy w realu i zastanawiać się jak my w naszej sytuacji moglibyśmy osiągnąć podobny efekt o którym piszą lub mówią specjaliści przy wykorzystaniu dostępnego dla nas budżetu. Często może się okazać, że jesteśmy w stanie osiągnąć bardzo dużo nawet jeżeli nasz budżet jest kilkadziesiąt razy mniejszy od budżetu takiego Canona czy Hondy.
A gdy sami poczujemy się odpowiednio doświadczeni, warto także zacząć dzielić się wiedzą na własnym blogu, blogu firmowym lub na różnych spotkaniach. Takie dzielenie się wiedzą z jednej strony jest przyczynieniem się dla rozwoju środowiska, a z drugiej daje też dodatkowe spojrzenie na swoją pracę, przez co może stać się zarówno źródłem nowej wiedzy jak i dalszej inspiracji dla nas samych.