O tym, że święta można wykorzystywać do budowania relacji biznesowych, napisano już sporo. O ile jednak okazję tą świetnie wykorzystują firmy działające w modelu B2C, to już w B2B często sprawę sprowadza się do zwykłego mailingu, często kasowanego przez odbiorców bez czytania. Można jednak zadziałać skuteczniej!

Wyślij kartkę

Świąteczne kartki z życzeniami powoli odchodzą w zapomnienie, co paradoksalnie sprawia, że gdy już jakaś do kogoś dotrze, od razu sprawia wiele radości. W przeciwieństwie do mailingów kartki są zauważane i zapamiętywane, co w przypadku relacji B2B przekłada się chociażby na lepsze relacje interpersonalne pomiędzy przedstawicielami obu firm.

Oczywiście warto zadbać, by przesyłane kartki świąteczne były wyjątkowe. Tu bardzo pomocny okazuje się serwis www.kartkaswiateczna.pl, który oferuje mnóstwo eleganckich wzorów do wyboru.

Kosz prezentowy

Przesłanie partnerom biznesowym świątecznego kosza prezentowego może się wydawać czymś banalnie prostym, ale przyznaj – kto nie lubi otrzymywać słodyczy i podarków, w dodatku w bardzo ekskluzywnej formie? Zwłaszcza, gdy w koszu znajdują się słodycze z górnej półki, po które nie sięga się zbyt często. Taki prezent zdecydowanie pozytywnie wpłynie na postrzeganie partnerów biznesowych jako ludzi, a nie tylko „dostawców usług”.

Ręcznie malowane bombki

Przesłanie takiego prezentu to gwarancja zrobienia naprawdę solidnego wrażenia na partnerze biznesowym. Nie dość, że jest to coś, czego naprawdę trudno się spodziewać, to na dodatek fakt ręcznego zdobienia nadaje poczucia czegoś wyjątkowego.

Oczywiście, dość istotnym problemem może być odpowiednie zabezpieczenie takiej przesyłki, aby nie dopuścić do przypadkowych uszkodzeń w transporcie, ale jeśli uda się ten kłopot ominąć, to efekt naprawdę będzie tego warty!

Orientalna herbata, wykwintna kawa

O ile „zwykłe”, czy nawet „dobre” herbaty i kawy pija się na co dzień, to te naprawdę wysokogatunkowe są jednak rzadkością – a przecież potrafią zachwycić podniebienia prawdziwych smakoszy. Co prawda przed decyzją o przesłaniu takiego podarunku musisz wiedzieć, którego napoju zwolennikiem jest odbiorca, ale mając tą wiedzę dostarczysz kontrahentom pretekstu do nawiązania kolejnego kontaktu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here