Masz własną stronę firmową, ale odwiedza jej zbyt wiele osób? Chcesz wyróżnić się na tle konkurencji? Postaw na skuteczną reklamę w internecie!
Reklama internetowa niejedno ma imię. Pod tym pojęciem kryje się szereg różnych metod marketingowych, które wykorzystują potencjał internetu – różnorodność metod przekazu, szybkość rozchodzenia się informacji, nieograniczony dostęp z każdej lokalizacji. Dobór właściwych z nich jest kluczowy dla uzyskania optymalnych efektów. Jaka reklama w internecie jest zatem najskuteczniejsza i jednocześnie nie pociąga za sobą wysokich wydatków?
Zacznij od podstaw
Podstawą do prowadzenia skutecznej reklamy w internecie jest odpowiednia strona internetowa. Bez niej nie będziemy mogli przekazać naszym potencjalnym klientom wszystkich potrzebnych im informacji o naszej firmie i ofercie.
Warto jednak wskazać, że nie z każdą stroną internetową będziemy w stanie reklamować się efektywnie. Powinna być ona odpowiednio zaprojektowana i zoptymalizowana, aby można było łatwo wyszukiwać na niej treści i aby była ona przyjazna dla robotów wyszukiwarki internetowej – wtedy będzie łatwiejsza do znalezienia w Google.
Zatem zanim zaczniemy reklamę w internecie, powinniśmy przygotować odpowiednią stronę WWW. Najlepiej, aby zajęła się nią doświadczona firma oferująca tworzenie stron internetowych – wtedy możemy mieć pewność, że nasza witryna także będzie przystępna dla odwiedzających i będzie wspierała promocję on-line.
Reklamuj się w wyszukiwarkach internetowych
Zdecydowanie najskuteczniejsza i przy tym atrakcyjna cenowo reklama internetowa to reklama w wyszukiwarkach internetowych. Polega ona na wykorzystaniu wyszukiwarek, w tym głównie Google, do prezentacji przekazu reklamowego.
W ramach reklamy w wyszukiwarkach wykorzystuje się kilka różnych technik. Najczęściej wybierana z nich to SEO, czyli optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych. Celem tej reklamy w internecie jest wyniesienie adresu strony WWW na wyższą pozycję w wynikach wyszukania dla danych słów kluczowych. W ten sposób adres będzie lepiej widoczny, a strona będzie odwiedzana przez większą liczbę osób – to przekłada się także na jej lepsze wyniki.
Druga metoda na reklamę w internecie z wykorzystaniem wyszukiwarek to kampanie linków sponsorowanych Google AdWords. Wówczas mamy do czynienia z boksami reklamowymi wyświetlanymi w Google – także zależnie od wpisanych do wyszukiwarki słów kluczowych.
Zatem reklama internetowa w wyszukiwarkach to korzystny wybór dla każdej firmy – daje świetne wyniki w dotarciu do zainteresowanych osób i jest także niedroga.
Zadbaj o swoją obecność w mediach społecznościowych
Nie możemy pomijać również mediów społecznościowych, a w szczególności Facebooka. W Polsce korzysta z niego już przeszło 10 milionów osób, czyli ponad połowa wszystkich użytkowników internetu!
Taka reklama w internecie może polegać na założeniu własnego fanpage i budowaniu tam grona fanów przez publikację różnych wiadomości, organizację konkursów. Można skorzystać także z systemu Facebook Ads, który pozwala na precyzyjne dotarcie z reklamą do wybranej grupy docelowej – osób w konkretnym wieku, lokalizacji, mających określone zainteresowania.
Spraw, aby mówili o Tobie dobrze
Sprawdzonym wyborem jako reklama internetowa jest także marketing szeptany. To niedroga metoda reklamy w internecie polegająca na publikowaniu w sieci informacji polegających daną firmę, markę, produkt czy usługę. Do tego celu wykorzystuje się głównie blogi, fora internetowe oraz media społecznościowe. Dzięki marketingowi szeptanemu można pozyskać klientów z rekomendacji i budować swój pozytywny wizerunek.
Aby reklamować się w internecie jeszcze skuteczniej, warto skorzystać z pomocy ekspertów – dobra agencja interaktywna zajmująca się reklamą internetową to nieoceniona pomoc w projektowaniu i prowadzeniu kampanii e-marketingowych. Do zapoznania się ze swoją ofertą w tym właśnie zakresie zaprasza agencja Online Group z Krakowa, która zapewnia swoim klientom kompleksowe wsparcie w ramach promocji on-line.