Citylighty – mijamy je codziennie, są wszędzie tam, gdzie dużo ludzi. Jest to rodzaj reklamy zewnętrznej, czyli tzw. outdoorowej. Citylighty stanowią bardzo popularny sposób prowadzenia kampanii reklamowej. Mają znacznie mniejsze rozmiary niż billboardy, dzięki czemu łatwiej wpasowują się w krajobraz miejski.
Citylighty – mijamy je codziennie, są wszędzie tam, gdzie dużo ludzi. Jest to rodzaj reklamy zewnętrznej, czyli tzw. outdoorowej. Citylighty stanowią bardzo popularny sposób prowadzenia kampanii reklamowej. Mają znacznie mniejsze rozmiary niż billboardy, dzięki czemu łatwiej wpasowują się w krajobraz miejski. Ich zastosowanie na wiatach przystankowych, w przejściach podziemnych, na ścianach budynków itd. dało im miano mebli miejskich. Oznacza to, że mogą być stosowane tam, gdzie ustawa krajobrazowa zabrania wykorzystania innego rodzaju reklamy. Dodatkowym atutem, jest to, że dochód przynoszą nie tylko przedsiębiorcom reklamującym się, ale także, właścicielom wynajmowanych powierzchni pod citylighty. Są to przeważnie przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej lub miasto.
Citylighty mają kształt podświetlanej tablicy, najczęściej o wymiarach 120×180 cm. Zbudowane są z aluminiowych profili i szkła hartowanego, pleksi lub poliwęglanu. Plakat reklamowy znajdujący się wewnątrz tablicy podświetlany jest od tyłu. Wykorzystywane są do tego świetlówki, a coraz częściej także diody LED. Te drugie zyskują na popularności ze względu na swoją energooszczędność.
Wykorzystuje się dwa rodzaje systemów mocowania plakatów w citylightach:
- statyczne – jeden plakat umocowany na stałe;
- scrolle – system rolujący pozwalający na umieszczenie nawet 6 plakatów, zmieniających się co jakiś określony czas.
Scrolle są systemem pozwalającym na efektywniejsze wykorzystanie powierzchni reklamowej.
Do drukowania plakatów używa się papieru o specjalnych właściwościach. Gramatura musi być co najmniej 150 g/m2, gdyż zapewnia to odpowiednie rozproszenie światła. Druk najczęściej jest w technice solwetowej, daje to odpowiedni kontrast i nasycenie barw.
Komunikat reklamowy na citylighcie zmieniany jest średnio co dwa tygodnie do miesiąca.
Reklama za pośrednictwem citylightów zwrócona jest do masowego odbiorcy. Zauważana zarówno przez pieszych, pasażerów komunikacji miejskiej jak i kierowców w samochodach. Traktowana często jako uzupełnienie, przedłużenie zasięgu kampanii telewizyjnej.
W razie zainteresowani tematem reklamy na Citylight, zapraszamy na stronę https://www.znajdzreklame.pl/citylight