Rozpoczynając przygodę z e-biznesem, każdy przedsiębiorca zadaje sobie pytanie – jak sprzedawać w internecie skutecznie? Nie ma uniwersalnej, złotej zasady na sukces i sprzedaż każdego produktu. Ponieważ każdy produkt, czy grupa produktów skierowana jest do innej grupy docelowej, dla których ważne są zupełnie różne czynniki. Jednak zachowują pewne zasady, które są dla każdej grupy uniwersalne podnosimy swoje szanse na sprzedaż produktu, a tym samym i na dochód w naszym e-biznesie. Co jest takie istotne, i na co powinniśmy zwracać uwagę umieszczając ogłoszenie, aukcję, czy stawiając produkt do sklepu internetowego? To naprawdę proste, poznaj je już dziś.

4 sposoby na to jak sprzedawać w internecie?

 

Dobre zdjęcie sprzeda wszystko

Coś w tej zasadzie jest, oczywiście musimy ją traktować z przymrożeniem oka, jednak patrząc na to że większość klientów jest wzrokowcami – to ważna zasada. Sprzedając produkt powinniśmy na samym początku skupić się na dobrej jakości zdjęciach , nie takich wykonywanych w kiepskich warunkach oświetleniowych a jako tło wykorzystując firankę czy prześcieradło. Tylko te dobre zdjęcia mają szansę zwrócić uwagę i zaglądnąć do bardziej szczegółowej oferty.

Dobry opis, a nie lanie wody skłania do zakupu

Dobry rzetelny, profesjonalny opis zachęcający do zakupu zawsze będzie znacznie lepszy, niż zwykłe lanie wody, które widać na kilometr. Klienci w obecnych czasach są na tyle zorientowani, że bardzo szybko zrozumieją, że próbujemy im coś wcisnąć, a nie sprzedać produkt którego poszukują. Opis potrafi zarówno zachęcić do kontaktu, czy zakupu. Ale zły opis potrafi odwieźć od tego na tyle skutecznie, że klient może w przyszłości unikać danego sklepu czy sprzedawcy. Nie kolorujmy, a przedstawmy produkt w jak najlepszym świetle pokazując jego możliwości i jakość takimi jakimi są, nie musimy wymyślać cudownych funkcji, które tylko teoretycznie zachęcą do zakupu, a w praktyce odstraszą.

Zadbaj o wygląd oferty

Czasy kiedy milion błyskotek czy animacji urozmaicających ofertę już dawno minęły, obecnie wręcz są niemile widziane przez większość użytkowników. Nie stanowią o zachęcającej ofercie, ale o mało profesjonalnym podejściu sprzedającego do klientów.

Staraj się prezentować ofertę w atrakcyjny, nowoczesny sposób pozwalając klientowi zapoznać się z ofertą i zwrócić uwagę na szczególne aspekty a nie zarzucić go milionem fajerwerków. Niezwykle istotny jest także i przekaz graficzny. Profesjonalna grafika stworzona wokół oferty zdecydowanie podkreśli jakość oferowanych produktów, oraz co istotne – w oczach klientów zyskamy opinię profesjonalnej firmy.

Postaw na jakość obsługi, nie na ilość

Dobra jakość obsługi procentuje, nie obsługujemy klientów masowo, a do każdego problemu podchodźmy z indywidualnym zaangażowaniem. Klient końcowy pomimo że czasami nie otrzyma tego, co oczekiwał na początku będzie zadowolony z naszego podejścia i faktu, że chcieliśmy w profesjonalny sposób rozwiązać problem. Otwierajmy się na ludzi, i to co oczekują – to pomoże nam wytyczyć właściwe ścieżki rozwoju firmy oraz asortymentu, jakiego klienci tak naprawdę oczekują i ile są za niego skłonni zapłacić. To bardzo cenne i ważne informacje, ponieważ posiadając bardzo szczegółowe dane jesteśmy w stanie tak dopasować ofertę do klientów, aby nie tylko byli zadowoleni ale ich liczba sukcesywnie rosła zapewniając zaspokojenie potrzeb większej liczby klientów.

Powyższe podstawowe zagadnienia na pewno pomogę Tobie znacznie skutecznej sprzedawać w internecie. Nie tylko zapewniając sobie odpowiedni przychód, ale rozwijając firmę w kierunku, którym wielu klientów doceni jakość dla której warto zrobić ponowne zakupy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here