zatrudnienie

Praca tymczasowa, czyli na określony czas występuje na terenie naszego kraju coraz częściej. Taka forma zatrudnia zyskuje popularność nie tylko ze strony pracowników, ale również przedsiębiorców, którzy chętniej zatrudniają do pracy tymczasowej nowe osoby. Jeszcze niedawno szczytem marzeń było posiadanie umowy o pracę na czas nieokreślony, a teraz sporo osób decyduje się na nieco inną formę zatrudnienia i co więcej jest z niej zadowolona. Dlaczego pracodawcy i pracownicy wybierają takie zatrudnienie? Przekonajmy się!

Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/zatrudnienie-pracownika-na-czas-okreslony-jak-to-wyglada-w-polsce/ 

Zatrudnienie pracowników na określony czas

Według badań, które prowadzone zostały przed wybuchem epidemii COVID-19, mogliśmy zauważyć zależność, że na początku roku 74% pracodawców zaplanowało zatrudnić pracowników w ramach pracy na określony czas, czyli inaczej mówiąc w formie tymczasowej. Pod uwagę brane były również takie formy jak: projekt interimowy, umowy B2B lub korzystanie z outsourcingu.

Nad taką formą zatrudnienia najchętniej rozmyślało się w firmach z Dolnego Śląska i Pomorza.

Co przekonuje pracodawców do tymczasowego zatrudnienia?

Są to przede wszystkim: 

  • elastyczność w zarządzaniu kosztami zatrudnienia – 62%,
  • zwiększony popyt na produkty lub usługi firmy – 50%,
  • pozyskanie kompetencji niezbędnych dla konkretnych projektów – 46%,
  • trudności ze znalezieniem odpowiednich kandydatów do pracy – 38%,
  • szansa na zastępstwo za pracowników przebywających na długich zwolnieniach – 24%,
  • inne (m.in. programy stażowe) – 8%.

Kogo do pracy szukają szefowie firm?

Warto przyjrzeć się na kogo istnieje obecnie zapotrzebowanie w danej firmie. Jednak tymczasowe zatrudnienie najczęściej dotyka kilku powtarzających się stanowisk pracy. 

Są to specjalizacje takie jak:

  • administracja – 20%,
  • IT – 18%,
  • finanse i księgowość – 16%,
  • obsługa klienta – 14%,
  • produkcja – 12%

Nowoczesne formy zatrudnienia dają szefom firm gwarancję elastyczności, przy jednoczesnym dostępie do kompetencji, umożliwiających realizację poleconych zadań. Bartosz Dąbkowski z Hays Response zapewniał: 

,,JEST TO ROZWIĄZANIE CZĘSTO STOSOWANE W KONTEKŚCIE ZWIĘKSZONEGO ZAPOTRZEBOWANIA NA PRODUKTY LUB USŁUGI FIRMY, A TAKŻE OKRESU DYNAMICZNEGO WZROSTU BIZNESU. W TAKIM PRZYPADKU ZATRUDNIENIE PRACOWNIKÓW ETATOWYCH CZĘSTO NIE ZNAJDUJE UZASADNIENIA LUB JEST MOŻLIWOŚCIĄ BRANĄ POD UWAGĘ W PRZYSZŁOŚCI, NP. GDY UTRZYMA SIĘ TREND WZROSTOWY.’’

Najważniejsze kompetencje pracowników, które ważne są dla pracodawców to: 

  • elastyczność, umiejętność dopasowania się do zmiennych warunków – 74%,
  • proaktywna postawa i podejście do pracy – 74%,
  • skuteczna komunikacja z innymi – 72%,
  • umiejętność pracy w zespole – 60%,
  • umiejętność szybkiego rozwiązywania problemów – 50%,
  • zdolność do pracy pod presją – 46%,
  • etyka i wysokie standardy pracy – 44%,
  • umiejętność skutecznego zarządzania czasem – 36%,
  • pewność siebie – 26%,
  • asertywność – 22%,
  • inne – 4%.

Zobacz też: https://www.ipo.pl/zatrudnienie-pracownika-na-czas-okreslony-jak-to-wyglada-w-polsce/ 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here