Zalety programów lojalnościowych

Programy lojalnościowe stanowią ważny element strategii marketingowej przedsiębiorstw działających w różnych branżach. W zdecydowanej większości przypadków przynoszą one obustronne korzyści, co bezpośrednio przekłada się na ich rosnącą popularność. W ostatnich latach widoczny jest rozwój tego narzędzia, które służy efektywnemu zarządzaniu relacjami z klientem. Mniejsze, jak i większe marki z powodzeniem je wdrażają, aby zachęcić konsumentów, kontrahentów czy partnerów biznesowych do ponownego skorzystania z oferowanej przez nich usługi lub powtórnego zakupu produktu znajdującego się w ich asortymencie. Na czym polega program lojalnościowy i jakie rezultaty może przynieść? Jak zaplanować to przedsięwzięcie, aby przyciągnąć jak najwięcej użytkowników? Sprawdź właśnie teraz!

Jak działają programy lojalnościowe?

Programy lojalnościowe dla firm to długotrwałe działania marketingowe, które mają realny wpływ na sprzedaż. Najczęściej polegają na tym, że w ramach podziękowania za dokonanie zakupu klienci otrzymują określoną (proporcjonalną do wydanej kwoty) ilość punktów gromadzonych w programie on-line lub przyjmujących postać naklejek przylepianych na przeznaczonej do tego karcie albo przybijanych tam pieczątek. W takich akcjach promocyjnych typowe jest także bazowanie na mechanizmach grywalizacji oraz tworzenie atmosfery współzawodnictwa pomiędzy uczestnikami związanej ze zdobywaniem kolejnych poziomów.

Za osiągnięcie ustalonego z góry pułapu klient ma możliwość wymiany zebranych punktów lojalnościowych na bonus znajdujący się w katalogu nagród, składający się z nagród rzeczowych, nagród pieniężnych (w formie np. kart przedpłaconych czy eVoucherów) Czasem takie gratyfikacje przyjmują także formę spersonalizowanej zniżki lub kodu rabatowego. Im bardziej dopasowany do grupy docelowej katalog nagród, tym większe zainteresowanie wśród odbiorców wzbudza program lojalnościowy.

Programy lojalnościowe i ich mocne strony – poznaj główne atuty tego narzędzia!

Spora grupa Polaków potwierdza, że uczestniczy (lub niedawno uczestniczyła) w jakimś programie lojalnościowym. Skąd bierze się tak duża popularność tego interesującego narzędzia marketingowego? Wynika ona z generowanych przez nie korzyści, do których zaliczyć można między innymi:

  • możliwość wyboru atrakcyjnych nagród,
  • satysfakcję wynikającą z udziału w przyciągającej uwagę zabawie,
  • poszerzanie wiedzy i kompetencji.

Dla organizatorów programu:

  • wyższy wskaźnik utrzymania klientów,
  • wzrost zaufania i przywiązania do konkretnej marki,
  • budowę wiarygodności społecznej,
  • zwiększenie zysków firmy,
  • oszczędność – niższe koszty obsługi klientów,
  • przeniesienie relacji z odbiorcami na wyższy poziom,
  • nawiązanie trwałej współpracy z kluczowymi klientami,
  • zdobycie przewagi nad konkurencją,
  • poznanie zachowań i przyzwyczajeń zakupowych klientów,

 Zaprezentowane powyżej zalety programów lojalnościowych pokazują, że jest to sytuacja „win-win”.

Dlaczego warto wdrożyć w prowadzonym biznesie program lojalnościowy? Podsumowanie

Jeden ze składników przepisu na biznesowy sukces to uświadomienie sobie, że niezbędne jest jednoczesne poszukiwanie nowych odbiorców, jak również budowanie i systematyczne pielęgnowanie relacji ze stałymi klientami. O ten drugi aspekt można zadbać właśnie poprzez wdrożenie odpowiednio zaplanowanych programów lojalnościowych. Są one atrakcyjne dla konsumentów, klientów i partnerów biznesowych, którzy jak pokazuje praktyka, chętnie się w nie angażują. Warto więc stawiać na te działania – ignorowanie drzemiącego w nich potencjału byłoby dużym błędem.

źródło zdjęć: freepik.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here