Obsługa klienta obecnie jest uznawana za jedną z najważniejszych czynności, które muszą być wzorowo wykonywane w każdej firmie. Obsługa klienta to nie tylko odbieranie połączeń, wysyłanie smsów lub e-maili, to również dbałość o terminowe dostarczenie informacji, szybkość działania oraz rzetelne przekazywanie wiadomości. Odpowiednio prowadzona obsługa klienta powinna być zautomatyzowana, dobrze zorganizowana i możliwa do skontrolowania. Sprawnie działający system obsługi klienta umożliwia konsultantom z działu komunikacji utrzymać dobre relacje z klientami i dbać o budowanie pożądanego wizerunku firmy.
Ogromny wpływ na godną i wzorową obsługę klientów w firmie ma system CRM call center. Obecnie przygotowanie spersonalizowanego systemu CRM można wykonać za pomocą oprogramowania Systell Contact Center. Coraz więcej firm decyduje się na tego rozwiązanie, ponieważ w szybkim czasie odczuwa jego pozytywne skutki działania.
Jak działa i z czego się składa system CRM call center?
Tradycyjnie działający CRM call center dostarcza jedynie funkcje służące do zarządzania relacjami z klientami, zaś nowoczesne usprawnienia systemu pozwalają budować i realizować wysokiej jakości obsługę klienta. Innowacyjny system wykorzystuje wielokanałowy kontakt z klientami np. za pomocą poczty elektronicznej, facebooka, wiadomości tekstowych (sms), połączeń telefonicznych i innych. Skutecznie usprawnia inne pozostałe procesy odbywające się w firmie i zwiększa ich ilość, natężenie oraz miarę.
System CRM działa automatycznie i intuicyjnie, dzięki temu pozwala na obsługę klienta na najwyższym poziomie. Każdy przedsiębiorca decydujący się na wdrożenie indywidualnie opracowanego systemy CRM do swojej firmy uzyskuje między innymi:
- dostęp do kartoteki klienta
- status sprzedaży
- notatki i formularze pomocne przy zbieraniu danych
- automatyzację procesów biznesowych
- bezpieczne repozytorium dokumentów
- sprawny system telefoniczny
- obsługę e-maili i sms
- obsługę ticketową i wiele innych korzyści
Korzyści dla firmy wynikające z wdrożenia CRM call center
System CRM opiera się na precyzyjnie zbudowanej bazie klientów i ich obsłudze. Jeżeli firma decyduje się na nowoczesny CRM call center w szybkim czasie może zauważyć istotne zmiany i wzrost sprzedaży swoich usług lub produktów.
Dział call center połączony z indywidualnie dobranym systemem CRM tworzy spójną całość i pozwala firmie prowadzić obsługę klienta na najwyższym poziomie. Przygotowywany jest dla każdego przedsiębiorcy w sposób autonomiczny, dzięki temu inwestor może skupić się na najważniejszych zadaniach oraz dopasować projekt systemu CRM do potrzeb i realiów biznesu. Nowoczesny system CRM daje nieograniczone możliwości skryptera, które umożliwiają dowolny projekt formularzy oraz pozwalają efektywnie zbierać dane na poszczególnych etapach sprzedaży. Ponad to dostępne statusy dają możliwość konsultantom przygotowywać i raportować lejek sprzedażowy.
Sprawny CRM w firmie przekłada się na zmniejszenie ilości codziennych obowiązków konsultantów i pracowników z różnych działów. Wszystkie operacje mogą być wykonywane bezpośrednio z jednego systemu, dodatkowo kanały komunikacji (poczta elektroniczna, połączenia telefoniczne, facebook) zostają właściwie skonfigurowane i pozwalają na szybszą i efektywniejszą obsługę.
Ponadto system CRM umożliwia automatyzację sprzedaży i prowadzenie jej na najwyższym poziomie. Skonfigurowane i nowoczesne statusy systemy mogą automatycznie wywoływać różne działania. Wystarczy, że konsultant wybierze grupę klientów, a system samodzielnie prześle do nich spersonalizowaną wiadomość elektroniczną lub wiadomość tekstową.