Technologie immersyjne a możliwości sprzedaży

Technologie immersyjne na dobre zagościły w naszym życiu. Chętnie korzystamy zarówno z wirtualnej, jak i rozszerzonej rzeczywistości. To dzięki nim rozrywkę przenosimy na wyższy poziom, ale nie tylko. Zarówno AR (rozszerzona rzeczywistość), jak i VR (wirtualna rzeczywistość), pozwalają nam doświadczać tego, co niegdyś wydawało się niedostępne.

Sprzedaż i kupno – co roku sprzedaż w wielu branżach rośnie, a konsumentów znacząco przybywa. Na tym polu technologie immersyjne odgrywają ogromną rolę, bo sprawiają, że chętniej kupujemy. Dlaczego tak się dzieje i w jaki sposób rozszerzona czy wirtualna rzeczywistość wpływają na nasze zakupowe decyzje?

Produkt, który można zobaczyć

Sprzedaż i zakupy od dłuższego czasu są domeną internetową. Konsumenci chętniej dokonują zakupów online, a sklepy internetowe robią, co mogą, by zachęcić do kupowania właśnie u siebie. Tu nie chodzi jedynie o atrakcyjność oferty, lecz również o komfort kupowania, o szeroką ofertę i możliwość otrzymania produktów, których w pobliskich sklepach stacjonarnych nie znajdujemy.

Jaką rolę mają tutaj technologie immersyjne? One dają nam szansę na zobaczenie, jak wygląda wybrany produkt z każdej strony. Kupujący przestają bazować jedynie na „płaskich” obrazkach na ekranie, które niewiele im mówią. Mogą obejrzeć produkt – siedząc przed komputerem – dokładnie tak, jak gdyby byli w sklepie stacjonarnym.

Wirtualna garderoba – przymierzanie ubrań bez wychodzenia z domu

W sklepie stacjonarnym nie ma produktu, który nas interesuje? A może zakupy w zatłoczonych galeriach są dla nas zbyt uciążliwe? Nic straconego! Siadamy przed komputerem, znajdujemy to, czego szukamy, a następnie przymierzamy wirtualnie – tak odzież, jak i obuwie. Podajemy swoje dane dotyczące sylwetki i korzystamy z awatara 3D, dzięki któremu jesteśmy w stanie ocenić, czy dany element garderoby lub obuwie będzie nas na pasowało, czy na naszej sylwetce zaprezentuje się tak, jak tego oczekujemy.

AR/VR a marketing

Firma, która łączy możliwości technologii immersyjnych, nie tylko AR czy VR, wraz z rozmaitymi narzędziami i strategiami marketingowymi, ma klientów w zasięgu rąk. Można bowiem postawić na przydatną aplikację (ofertę tworzenia m.in. aplikacji z wykorzystaniem technologii immersyjnych, znajdziemy na stronie https://epicvr.pl/), ciekawą wizualizację, a wreszcie przeniesienie klienta w wirtualny świat, który ciekawi, zachęca i pozwala się zaangażować.

Połączenie możliwości dobrze nam już znanych narzędzi z tymi stosunkowo nowymi technologiami, przynosi mnóstwo korzyści. Przede wszystkim zaś, jest to odpowiedź na potrzeby coraz bardziej wymagających klientów.

Świat zakupów internetowych

Wirtualny, intrygujący i interesujący świat wirtualnych zakupów, który nie polega już jedynie na klikaniu w obrazek i wybieraniu parametrów, wciąga, zachęca i sprzyja szybszemu podejmowaniu decyzji zakupowych. Klienci są bardziej skłonni do zawierania transakcji, a przecież właśnie o taki finał zakupów chodzi sklepom internetowym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here