Facebook powstał z myślą o komunikacji między użytkownikami, wymianie zdjęć, i informacji. Nie tyle co Twórcy Facebooka, a co sami użytkownicy zauważyli ciekawe możliwości, jakie może dać ta platforma społecznościowa w komunikacji marki bądź firmy ze swoimi klientami. Facebook szybko zareagował i stworzył kilka narzędzi dla firm takie jak Fanpage, który jest stroną a nie profilem osobowym. Platforma społecznościowa ewoluowała przez co jej uniwersalność stała się jeszcze większa. Marki chętnie korzystają z niej, ponieważ jest najbardziej popularna i zapewnia bardzo duże możliwości. Faceobook także stworzył możliwości sprzedaży, jakich do tej porty nie oferowała platforma społecznościowa, możliwości sprzedaży nie tylko produktów nowych i używanych, ale także i usług, jakie to możliwości?

Jak sprzedawać na facebooku

 

Płatne reklamy

FB wprowadziło dla swoich użytkowników biznesowych możliwość prowadzenia kampanii reklamowych wyposażając użytkowników w naprawdę profesjonalne i rozbudowane narzędzia do tworzenia kampanii reklamowych i zarządzania nimi. Prócz reklamy Fanpage istnieje możliwość tworzenia banerów przekierowujących użytkowników do samych stron związanych z zamówieniem, więc sprzedaż na facebooku ruszyła.

Grupy sprzedażowe

Jednak sama reklama to nie wszystko, co sprawia że sprzedaż na facebooku jest realna i skuteczna. Rozwiązaniem które zrzeszało by zarówno użytkowników prywatnych jak i firmy stworzono grupy sprzedażowe. Grupy sprzedażowe to nic innego jak wewnętrzne grupy zrzeszające użytkowników zainteresowanymi konkretną grupą produktów np. maszyny stolarskie, czy zabawki dziecięce. Ale także to grupy zrzeszające użytkowników z danych miejscowości czy województw. Sprawia to, że dotarcie z konkretną ofertą do wyselekcjonowanej grupy odbiorców stało nie nie tylko niezwykle proste, ale przede wszystkim niezwykle skuteczne – do tego bez dodatkowych kosztów czy prowizji. Wystarczy należeć do konkretnej grupy.

Sklep na stronie firmowej

Niezwykle ciekawe rozwiązanie zrzeszone wokół konkretnej grupy fanów danej marki, sklepu czy firmy. Stworzenie proste sklepu z wyselekcjonowanymi produktami w znakomitej cenie stało się niezwykle proste, procedura zarówno wstawiania jak i sprzedaży jest niezwykle prosta. Przez co każdy użytkownik FB jest w stanie odnaleźć się w tej funkcjonalności. Co ciekawe dało to tak naprawdę znakomite możliwości budowania wizerunku i zacieśnienia relacji z fanami poprzez specjalnie przygotowane oferty wyłącznie dla nich co w przyszłości może zaprocentować nie tylko wzrostem popularności firmy, ale przede wszystkim wzmocnienie wizerunku w świadomości obecnych i potencjalnych klientów.

Strona na facebooku jak strona internetowa

Facebook postarał się o to, aby wiele firm pełniej wykorzystywało tą platformę społecznościową pozwalając firmom tworzyć nie tylko strony opisowe, ale także takie zawierające konkretne oferty np. użyteczne kiedy prowadzimy firmę związaną z usługami. Genialnie prosty interfejs sprawił, że nie odwiedzając strony internetowej firmy może zapoznać się z cenami i szczegółową ofertą – oczywiście ma to się też przekładać na znacznie większy czas spędzony na Facebooku.

Stworzone nowe możliwości sprawiają, że sprzedaż na fecebooku jest naprawdę prosta o osiągalna dla wielu użytkowników, co najważniejsze nie tylko firm, ale także i osób prywatnych sprzedających czy to nietrafiony prezent, samochód czy też już niepotrzebny laptop.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here