Rekrutacja pracowników frontem do kandydata

Obecnie jak powszechnie wiadomo mamy do czynienia z rynkiem pracownika. Tym ważniejsze jest odpowiednie podejście do kandydata, które powinno opierać się na partnerskich relacjach, rozumieniu potrzeb i sprawnym działaniu.

Efektywnie czyli szybko

Bezpowrotnie minęły czasy, kiedy kandydaci na odpowiedzi rekrutera czekali przez kilka tygodni. Dzisiaj prawnicy biorący udział w procesie szukania pracownika oczekują od agencji pracy szybkich reakcji – i to na każdym etapie. W efekcie wcale nie należy do rzadkości sytuacja, kiedy po wysłaniu aplikacji kandydat otrzymuje zaproszenie na spotkanie w ciągu dwóch-trzech dni roboczych, a nawet tego samego dnia.

Tym bardziej standardem staje się bardzo szybki feedback po rozmowie kwalifikacyjnej. Kandydat, który poświęcił swój czas, oczekuje pilnej decyzji. Zresztą to leży w interesie przede wszystkich pracodawcy, ponieważ bardzo prawdopodobne jest, że szukający nowego zatrudnienia kandydat bierze udział w kilku procesach rekrutacji pracowników. W efekcie rekruter, który będzie ociągał się z podjęciem decyzji i informacją zwrotną, może stracić cennego potencjalnego pracownika – pomimo jego zainteresowania daną firmą – tylko dlatego, że ubiegną go inni.

Nowoczesna rekrutacja pracowników

Ogłoszenia w lokalnej prasie, wymaganie listów motywacyjnych i ograniczone możliwości kontaktu z rekruterem? To zdecydowanie nie jest dobry przepis na udane i sprawne pozyskanie cennych dla firmy pracowników.

Dzisiaj kandydaci oczekują od agencji pracy i rekruterów podążania za nowoczesnymi trendami i dostępności zgodnej z używanymi dziś narzędziami. Dlatego standardem w rekrutacji stają się między innymi:

  • Oferty publikowane na nietypowych portalach dostosowanych do grupy docelowej – mogą to być serwisy z ogłoszeniami różnymi typu Gumtree.
  • Aktywna obecność agencji pracy na portalach społecznościowych – szczególnie LinkedIn, ale też coraz częściej na Facebooku.
  • Możliwość kontaktu z rekruterem przy wykorzystaniu szybkich i przyjaznych dla kandydata narzędzi – tutaj warto wymienić choćby komunikator Messenger.

 Ciągłe usprawnienia

Kluczem do sukcesu w skutecznych i przyjaznych rekrutacjach pracowników jest nastawienie na identyfikację potrzeb kandydatów i wychodzenie im naprzeciw. Ważne jest wprowadzanie ciągłych usprawnień – nawet tych małych, które mogą ułatwić kandydatowi kontakt z rekruterem.

Może to być elastyczność w zakresie terminów rozmów, jasne i precyzyjne informacje już na etapie ogłoszenia czy sprawny system telefoniczny w firmie, który sprawia, że kandydat łatwo i szybko dodzwoni się do właściwej osoby.

Wszyscy pracownicy powinny być zachęcani do wyszukiwania i zgłaszania obszarów, w których firma może działać lepiej, szybciej i sprawniej. Nastawienie na optymalizacje na pewno docenią kandydaci, którzy będą polecać agencję – a to z pewnością przełoży się na skuteczność w prowadzonych procesach rekrutacyjnych – niezależnie od branży czy stanowiska.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here