Dziś, jeśli nie promujesz swojej marki w internecie, to masz nikłe szanse przebić się ponad konkurencję. Nie daj się wyprzedzić i poznaj techniki promocji w sieci!
Budowa strony www i jej pozycjonowanie
Żeby móc w ogóle istnieć w internetowym świecie, biznes potrzebuje swojej strony www. Jednak to dopiero początek! Jeżeli chcesz przyciągać na swoją witrynę rzeszę potencjalnych klientów, to musisz ją właściwie zoptymalizować, by zajmowała jak najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania – a tym samym by klienci trafiali do ciebie przed trafieniem do konkurencji.
W tym celu powinieneś zapoznać się z podstawami SEO, czyli search engine optimization. Są one bezpośrednio sprzężone z aktualnymi wymogami algorytmów Google’a, które „przeszukują” strony internetowe i je oceniają – co wpływa na pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania na określone frazy i słowa kluczowe. W pierwszej kolejności należy zadbać o czystość kodu i responsywność witryny. Kolejnym krokiem jest regularne uzupełnianie strony wartościowymi dla potencjalnego odbiorcy treściami.
Email marketing
Budowę kontentu na stronie internetowej świetnie wspiera email marketing. Dzięki niemu możesz przyciągnąć potencjalnych klientów na swoją witrynę, ale przede wszystkim dać się im poznać, zacząć budować świetną relację, dążącą do sprzedaży.
Mail jest bardzo wygodnym sposobem komunikacji, bo klient podejmuje ją w momencie, gdy ma na nią czas i ochotę. Wiadomość czeka spokojnie w skrzynce, aż nadejdzie ta chwila. Poza tym użytkownicy poczty elektronicznej wciąż traktują ją bardzo osobiście – co oznacza, że masz szansę nawiązać o wiele głębszą relację niż np. poprzez social media.
Warto podkreślić także fakt, że poprzez mail jesteś w stanie przekazać dużo więcej informacji niż poprzez krótką reklamę. Możesz zamieścić tu zarówno teksy, jak i zdjęcia czy odnośniki do jeszcze szerszych publikacji.
Reklama płatna PPC
Do generowania ruchu w witrynie świetnie sprawdza się reklama typu PPC (Pay Per Click) w wyszukiwarkach – w formie banerów, ale i reklam tekstowych (AdWords). Jest to błyskawiczne rozwiązanie, dające natychmiastowe efekty – na dodatek płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w reklamę!
Prawidłowo ustawiona kampania pozwala na dokładne jej śledzenie i badanie skuteczności. Można ją również na bieżąco optymalizować, jeszcze bardziej zwiększając jej efektywność.
Reklama internetowa powinna się opierać na zintegrowanych ze sobą działaniami – które wspólnie zbudują wizerunek twojej marki, któremu żaden klient się nie oprze!