Priorytetem w tworzeniu stron internetowych jest wykonanie dzieła zdolnego zainteresować użytkowników. Tak by odpowiadało na zapotrzebowanie internautów, poszukujących informacji. Jednak istnienie serwisu w sieci wymaga znalezienia się pośród konkurencji. Dlatego ważna jest optymalizacja. Stronę trzeba przystosować do wymogów przeglądarek.
1. Wybór wersji.
W ramach szerokiej współpracy z przeglądarkami należy na początek dokonać wyboru wersji adresu strony. Dostępne jest z www i bez tych trzech liter. Jeśli obie wersje będą funkcjonowały równolegle algorytm Google zakwalifikuje takie działanie jako dublowanie contentu. Należy wykonać przekierowanie z jednej wersji. Wybór należy do właściciela i obie są równorzędne. Ma to długofalowo wpływ na pozycjonowanie.
2. Narzędzia dla webmasterów.
W Google Webmaster Tools jest zestaw narzędzi, który pozwoli na uzyskanie informacji o słowach kluczowych, linkach zewnętrznych i w ogóle błędach występujących na stronie. Bez tych informacji optymalizacja stron internetowych może spalić na panewce.
3. Jeszcze raz panel dla webmasterów.
Nowe założenia oparte na starych adresach należy zweryfikować przez Google Webmaster Tools. Poza tym adres mógł wypaść z indeksacji. Należy to sprawdzić poprzez parametr site:, wpisując polecenie site:adres_strony. xx. Jeśli nie pokażą się żadne wyniki, należy zgłosić adres do indeksacji. I bez tego pozycjonowanie i optymalizacja nie ma sensu.
4. Okiem przeglądarki.
We wspomnianym panelu narzędziowym od Google jest możliwość spojrzenia na strony internetowe okiem browsera. Można wychwycić zawczasu błędy i niedociągnięcia, a na koniec otrzymać raport w sprawie.
5. Analizy poprzez panel Google.
W sekcji head należy umieścić kod do Google Analytics. Wszystkie ważne sprawy jak dostępność, odwiedziny, rodzaje wykorzystywanych przez internautów urządzeń i wiele innych, można sprawdzić podczas logowania na zaufane konto.
6. Wygląd i perspektywy.
Ważna jest użyteczność serwisu. Ocenią to internauci. Nawet jeśli strona będzie miała wysoką pozycję może się zdarzyć, że odwiedzający będą gośćmi jednorazowymi. Nie znalazłszy tego, czego szukają, nie przyjdą tu znowu. Ważna jest też komunikacja dzięki, której goście dotrą najszybciej do szukanych informacji. Optymalizacja i pozycjonowanie to dbanie o wygodę klientów.
7. Co jest celem serwisu i jakiej reakcji od widza oczekuje?
Warto już na wstępie wiedzieć co chce się uzyskać w wyniku odwiedzin internautów. Może to być wybór towaru, zapisanie się na newsletter, skomentowali treści. To ważne, gdyż od tego zależy ogólny design; wielkość i rozmieszczenie przycisków lub ich opis i wiele innych rzeczy.
8. Content marketing.
Teksty najeżone nachalną reklamą nie działają. Od dłuższego czasu internauci mają do dyspozycji programy do blokowania niechcianej reklamy. Liczy się wartościowa treść, poprzez którą przekazuje się właściwe sugestie i oczekiwania.
Optymalizacja strony pod Google z racji pozycji tej wyszukiwarki jest działaniem ze wszech miar polecanym. Kilkudziesięcio-procentowy ruch wywołany przez tę przeglądarkę jest podstawą do budowania biznesu.