Pozycjonowanie lokalne

Szeroko rozumiane działania z zakresu SEO – obejmującego więc i pozycjonowanie, i optymalizację – mogą być przeprowadzane na rynkach ogólnych lub lokalnych. Rynki ogólne dotyczą albo całego kraju, albo mogą być rozszerzone też na kampanie międzynarodowe. Z kolei rynki lokalne są ograniczone do najbliższego regionu lub regionów, a zwykle skupiają się po prostu na konkretnym mieście i jego okolicach.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Mówiąc najkrócej, to działania SEO ukierunkowane na odbiorców z konkretnego regionu. Jakość świadczonych usług pozycjonowania oraz podejmowane metody w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników nie różnią się od tych, które mają miejsce przy pozycjonowaniu na skalę całego kraju. W obu przypadkach witryna musi zawierać unikatowe treści, być zoptymalizowana i dostosowana pod wyszukiwarki. W obu przypadkach też pozycjoner opracowuje strategię SEO, czyli wybiera najbardziej efektywny sposób do podniesienia widoczności strony w sieci. W końcu  obu przypadkach trzeba wybrać słowa kluczowe, pod które będzie pozycjonowana. I tutaj pojawia się zasadnicza różnica.

Lokalne frazy

W przypadku SEO na skalę lokalną świadczonego przez https://www.pozycjonowanieibif.pl/ wybrane frazy kluczowe są bezpośrednio związane z lokalizacją miejsca. Linki zdobywane są na frazę „usługa ABC miasto” a nie samo „usługa ABC” i podobne. Znacznikiem strategicznym jest tu właśnie konkretna lokalizacja miejsca użyta we frazie kluczowej, ponieważ głównymi i często jedynymi odbiorcami są osoby mieszkające w danym mieście, jego okolicach, powiecie czy województwie. Pozycjonowanie lokalne jest więc typowe dla firm… lokalnych, które nie świadczą swoich usług na odległość i nie prowadzą sklepów internetowych. W przypadku dużych aglomeracji miejskich (Trójmiasto, Katowice, Warszawa) pozycjonowanie tego typu może odnosić się też do konkretnej dzielnicy a nie do całego miasta czy aglomeracji.

Koszty pozycjonowania

W przypadku pozycjonowania lokalnego koszty są z reguły znacznie niższe od ogólnego. Powód jest prozaiczny – mniejsza konkurencja na konkretne słowa kluczowe, co przekłada się na mniej pracy i czasu poświęconego na uzyskane efekty. Nie jest to jednak odgórna zasada; niektóre frazy lokalne są o wiele „silniejsze” od swoich ogólnych odpowiedników, dlatego koszt ich wypchnięcia do TOP10 w wynikach wyszukiwania może być nawet większy, niż gdyby promować firmę na frazę ogólną. Warto pamiętać też o frazach tematycznych oraz o tak zwanym długim ogonie, dzięki którym można dotrzeć do bardzo skonkretyzowanej grupy odbiorców szukającej chociażby… zielonych kredek z czarnym wzorkiem w kształcie serduszek a nie samych zielonych kredek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here