Miesięcznie z wyszukiwarki Google korzysta 20 milionów Internautów, co daje aż 93% wszystkich użytkowników sieci globalnej. Jeśli chcesz zatem, by Twoja firma zaistniała w Internecie, warto zrobić wszystko, by zainteresowani odnaleźli Twoją stronę internetową w wynikach wyszukiwania Google.
Jak sprawić, by na dane wyniki wyszukiwania to właśnie Twoja witryna znajdowała się w TOP 10, a nawet na zaszczytnym, pierwszym miejscu w Google? Odpowiedzią jest pozycjonowanie! Dzięki wprowadzeniu szeregu działań z zakresu SEO możesz spodziewać się podwyższenia pozycji w wyszukiwarce. To nie jest mit!
Pozycjonowanie – na czym polega?
Pozycjonowanie to zespół czynności, których celem jest zwiększenie widoczności Twojej strony w Google. Bardzo ważne są tu słowa kluczowe, na które użytkownicy wyszukują dane usługi, produkty, czy firmy. Po ich wpisaniu wyskakują konkretne wyniki, a 10 pierwszych jest kluczowych. Jeśli chcesz liczyć się w sieci, warto się tam znaleźć. Są to wyniki organiczne (naturalne), które można uzyskać bez promowania i płacenia Google.
Pozycje konkretnych wyników oczywiście nie są przypadkowe. Algorytm Google sortuje je według najlepszego dopasowania zawartości witryny do zapytania użytkownika. Ma na to wpływ szereg czynników – jest ich ok. 200. Najważniejsze z nich to ilość występujących słów kluczowych w treści na stronie, w adresie URL i w nagłówkach, ilość i unikalność treści w witrynie, częstotliwość dodawania nowych treści (stąd tak duża popularność blogów firmowych), optymalizacja kodu HTML, szybkość ładowania strony i wiele innych. Jeśli chcesz samodzielnie zoptymalizować swoją stronę, skorzystaj z przydatnego narzędzia, które znajdziesz na: https://sitemeans.com/.
Monitorowanie pozycji – jak to wygląda w praktyce?
Codzienne sprawdzanie pozycji swojej strony na dane frazy kluczowe w Google pozwoli Ci mieć stałą kontrolę nad tym, jak radzi sobie Twoja witryna w wyszukiwarce i pomoże reagować w sytuacji, gdy coś zaczyna się psuć. Praktyczny monitoring pozycji przy użyciu Sitemeans pozwoli Ci osobno monitorować frazy na urządzenia mobilne i stacjonarne. Narzędzie sprawdza obie wyszukiwarki.
Każdego dnia otrzymasz porcję statystyk dla śledzonych fraz przedstawionych w postaci przejrzystych wykresów uporządkowanych kolorystycznie. Sprawdzisz średnią pozycję z ostatnich 30 dni, liczbę fraz w TOP1, jak również liczbę spadków i wzrostów (na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych). Co więcej, sprawdzisz, które frazy kluczowe odnotowały wzrosty, a które spadki w stosunku do poprzedniego dnia.
Warto wspomnieć również o tym, że klikając w wybraną frazę zyskujesz dostęp do zmian pozycji w okresie ostatnich 30 dni. Narzędzie wskaże również reklamy występujące na słowo kluczowe. Dodatkowo sprawdzisz CPC w Google AdWords, wskaźniki konkurencji, a także średnią liczbę wyszukiwań frazy w miesiącu.
Czy warto monitorować frazy kluczowe?
Jeśli chcesz mieć cały czas pod kontrolą pozycję Twojej strony w wyszukiwarce Google, nieustannie starać się ją optymalizować i dążyć do wzmocnienia jej pozycji w wynikach organicznych, odpowiedź brzmi oczywiście: tak. Ponieważ raz osiągnięte pozycje nie są dane na zawsze, należy dbać o ich ciągłe pozycjonowanie. Jeśli Twoja konkurencja jest duża, pozycje mogą się zmieniać nawet codziennie. Właśnie dlatego monitoring pozycji jest tak ważny.