Monitoring pozycji strony w Google – co warto wiedzieć?

Miesięcznie z wyszukiwarki Google korzysta 20 milionów Internautów, co daje aż 93% wszystkich użytkowników sieci globalnej. Jeśli chcesz zatem, by Twoja firma zaistniała w Internecie, warto zrobić wszystko, by zainteresowani odnaleźli Twoją stronę internetową w wynikach wyszukiwania Google.

Jak sprawić, by na dane wyniki wyszukiwania to właśnie Twoja witryna znajdowała się w TOP 10, a nawet na zaszczytnym, pierwszym miejscu w Google? Odpowiedzią jest pozycjonowanie! Dzięki wprowadzeniu szeregu działań z zakresu SEO możesz spodziewać się podwyższenia pozycji w wyszukiwarce. To nie jest mit!

Pozycjonowanie – na czym polega?

Pozycjonowanie to zespół czynności, których celem jest zwiększenie widoczności Twojej strony w Google. Bardzo ważne są tu słowa kluczowe, na które użytkownicy wyszukują dane usługi, produkty, czy firmy. Po ich wpisaniu wyskakują konkretne wyniki, a 10 pierwszych jest kluczowych. Jeśli chcesz liczyć się w sieci, warto się tam znaleźć. Są to wyniki organiczne (naturalne), które można uzyskać bez promowania i płacenia Google.

Pozycje konkretnych wyników oczywiście nie są przypadkowe. Algorytm Google sortuje je według najlepszego dopasowania zawartości witryny do zapytania użytkownika. Ma na to wpływ szereg czynników – jest ich ok. 200. Najważniejsze z nich to ilość występujących słów kluczowych w treści na stronie, w adresie URL i w nagłówkach, ilość i unikalność treści w witrynie, częstotliwość dodawania nowych treści (stąd tak duża popularność blogów firmowych), optymalizacja kodu HTML, szybkość ładowania strony i wiele innych. Jeśli chcesz samodzielnie zoptymalizować swoją stronę, skorzystaj z przydatnego narzędzia, które znajdziesz na: https://sitemeans.com/.

Monitorowanie pozycji

Monitorowanie pozycji – jak to wygląda w praktyce?

Codzienne sprawdzanie pozycji swojej strony na dane frazy kluczowe w Google pozwoli Ci mieć stałą kontrolę nad tym, jak radzi sobie Twoja witryna w wyszukiwarce i pomoże reagować w sytuacji, gdy coś zaczyna się psuć. Praktyczny monitoring pozycji przy użyciu Sitemeans pozwoli Ci osobno monitorować frazy na urządzenia mobilne i stacjonarne. Narzędzie sprawdza obie wyszukiwarki.

Każdego dnia otrzymasz porcję statystyk dla śledzonych fraz przedstawionych w postaci przejrzystych wykresów uporządkowanych kolorystycznie. Sprawdzisz średnią pozycję z ostatnich 30 dni, liczbę fraz w TOP1, jak również liczbę spadków i wzrostów (na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych). Co więcej, sprawdzisz, które frazy kluczowe odnotowały wzrosty, a które spadki w stosunku do poprzedniego dnia.

Warto wspomnieć również o tym, że klikając w wybraną frazę zyskujesz dostęp do zmian pozycji w okresie ostatnich 30 dni. Narzędzie wskaże również reklamy występujące na słowo kluczowe. Dodatkowo sprawdzisz CPC w Google AdWords, wskaźniki konkurencji, a także średnią liczbę wyszukiwań frazy w miesiącu.

Czy warto monitorować frazy kluczowe?

Jeśli chcesz mieć cały czas pod kontrolą pozycję Twojej strony w wyszukiwarce Google, nieustannie starać się ją optymalizować i dążyć do wzmocnienia jej pozycji w wynikach organicznych, odpowiedź brzmi oczywiście: tak. Ponieważ raz osiągnięte pozycje nie są dane na zawsze, należy dbać o ich ciągłe pozycjonowanie. Jeśli Twoja konkurencja jest duża, pozycje mogą się zmieniać nawet codziennie. Właśnie dlatego monitoring pozycji jest tak ważny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here