Marketing szeptany - na czym polega i jak go wykorzystywać?

Sposobów na promocję firmy, marki lub też określonych produktów i usług jest w dzisiejszym świecie bardzo wiele. Ogólnie te działania zwiemy marketingiem, który dzieli się na bardzo wiele różnych podgrup. Jedną z nich jest bez wątpienia tak zwany marketing szeptany, o którym opowiemy w dzisiejszym poradniku. Sprawdzimy na czym polega i jakie są najlepsze metody na wprowadzenie go w życie i osiągnięcie dzięki temu korzyści.

Skuteczny sposób na dotarcie do klienta

Działania marketingowe zawsze są pewną formą reklamy. Tutaj jednak nie jest to reklama, jaką znamy z billboardów, radia, telewizji, czy nawet ze stron internetowych. Marketing szeptany polega bowiem na przekazywaniu klientowi informacji w sposób niebezpośredni. Wieści niosą się od jednej osoby do kolejnej, muszą jedynie zostać w odpowiedni sposób wprowadzone do „obiegu”. Często wykorzystuje się wynajęte osoby, które mają za zadanie przekonać jak największą grupę ludzi do tego, że dobrze korzysta im się z jakiegoś produktu czy usługi, która jest powiązana z daną firmą. Oczywiście nie jest to na zasadzie bezpośredniej reklamy, mówi się tutaj jedynie od swoich odczuciach. W marketingu szeptanym, określanym także angielskim słowem buzz marketing, potencjalny klient nie może mieć odczucia, że ktoś próbuje mu coś „sprzedać” na siłę.

Internet potężnym narzędziem w marketingu szeptanym

Co prawda tytułowa forma marketingu była znana i wykorzystywana już wiele lat przed upowszechnieniem się Internetu, ale wydaje się, że dopiero teraz przeżywa ona prawdziwy rozkwit. Dotychczas do realizacji zadań marketingu szeptanego wynajmowane były zupełnie przypadkowe osoby, które miały rozpowszechniać dane opinie w środowisku swoich znajomych i rodziny, a także osoby z pewnym autorytetem, na przykład redaktorzy pracujący w gazetach i czasopismach. Prawdziwe pole do popisu dała jednak globalna sieć. Mnogość różnych sposobów na wymianę informacji, jak fora internetowe, grupy dyskusyjne, panele komentarzy, pozwoliły na docieranie do ogromnej ilości ludzi w krótkim czasie. Wystarczy tylko stworzyć grupę pracowników, których zadaniem będzie rozpowszechnianie danej informacji w sieci, tak by nie przypominała ona formą bezpośredniej reklamy. Na przykład na forum internetowym warto wspomnieć, że korzysta się z jakiegoś produktu z zadowoleniem, bądź dodać jego pozytywną recenzję na stronach zbierających opinie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here