Pozycjonowanie jest jedną ze skuteczniejszych form reklamy, która wpływa na poprawę sprzedaży i większe zainteresowanie naszymi usługami. Poprawnie przeprowadzony proces pozycjonowania jest dość szybki i chociaż efektów nie zobaczymy od razu, to zwrot całej inwestycji nie powinien trwać dłużej niż 4-8 miesięcy. Po tym czasie nasza firma powinna przynieść przychód sporo większy od kosztów poniesionych na pozycjonowanie strony. Czy zawsze warto decydować się na trudne i ogólnokrajowe słowa kluczowe?
Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne nastawione jest na poprawę pozycji wybranych słów kluczowych w organicznych wynikach wyszukiwania, ale są to słowa bezpośrednio powiązane z naszym miastem, miejscowością lub regionem. Bardzo często takie pozycjonowanie, pomimo że zapewnia mniej wejść, jak ogólnokrajowe, przyczynia się do szybkiego zwiększenia konwersji. Pamiętajmy, że nie liczy się ogólna ilość wejść, a bardziej odwiedziny osób faktycznie zainteresowanych naszym towarem czy konkretną usługą.
Wiele branż wręcz powinno być pozycjonowana wyłącznie lokalnie. Wyobraźmy sobie sytuację, że prowadzimy gabinet stomatologiczny w Krakowie, a nieuczciwa agencja SEO zaproponuje nam pozycjonowanie takich słów kluczowych jak „dentysta” czy „stomatolog”. Jak myślisz ile osób z miast oddalonych o kilkadziesiąt czy kilkaset kilometrów od naszej lokalizacji przyjedzie do lekarza w Krakowie, by wyleczyć sobie zęby? Masz rację, prawdopodobnie nikt nie zdecyduje się na taki wyjazd. Stracimy więc pieniądze i pomimo że zyskamy ruch, to kompletnie nic nam on nie da. Takich przykładów można by mnożyć tysiące, ale nie ma to większego sensu. Chodziło tylko o to, by pokazać, że pozycjonowanie lokalne jest w niektórych przypadkach jedyną rozsądną formy promocji strony w wyszukiwarkach internetowych.
Dlaczego warto zdecydować się na lokalne pozycjonowanie?
Pozycjonowanie lokalne wykonywane przez profesjonalną agencję SEO taką jak https://efectownia.pl/pozycjonowanie-lokalne/ zapewnia całkiem szybkie efekty, które polegają nie tylko na wzroście ruchu, ale przede wszystkim lepszej konwersji. Taki proces jest niemal gwarancją poprawy wyników sprzedażowych w każdej firmie. Nie ma znaczenia czy prowadzimy lokalny gabinet fryzjerski, czy niewielki sklep stacjonarny. Dobre efekty powinny być widoczne już nawet po kilku miesiącach współpracy z agencją.
Ważne, by podpisać umowę z rzetelną firmą, która w swoich szeregach ma doświadczonych specjalistów. Pozycjonowanie jest bowiem procesem, który można wykonać na wiele sposobów. Spora część firm działających na naszym rynku nie zapewnia dobrych efektów, a nawet jeśli się one pojawiają, to trwa to bardzo długo. Taki długotrwały proces działa demotywująco i często zraża nas do pozycjonowania jako głównej formy reklamy naszej firmy. To błąd. SEO gwarantuje najlepszej jakości ruch pochodzący z wyszukań organicznych. Otrzymujemy więc wyłącznie osoby, które są realnie zainteresowane tym, co mamy im do zaoferowania.
To od nas zależy, czy uda nam się przekonać ich do zrobienia zakupu lub wykonania usługi. Warto o tym pamiętać, bo niewłaściwa architektura strony, jej zły wygląd lub słaba jakość naszych usług mogą prowadzić do słabych wyników sprzedażowych. Winą za taki stan rzeczy nie można jednak obarczać firmy zajmującej się pozycjonowaniem naszej strony a nas samych. Ważne, by każdy szczegół naszej działalności dopięty był na ostatni guzik, bo tylko takie podejście zagwarantuje nam wzrost przychodów i dalszy rozwój naszej lokalnej firmy.