Wybór odpowiedniego dostawcy oprogramowania dla firmy często porównywane jest do wyboru kandydatki na żonę. Być może w tym porównaniu jest dużo przesady, ale bezspornym pozostaje fakt, że konsekwencje wyboru – pozytywne lub negatywne – będą rzutować na przyszłość firmy. I często będą to konsekwencje długoterminowe.

Jak wybrać najlepszy Software House? Jakimi kryteriami się kierować? Czy istnieje sposób, dzięki któremu można uniknąć poważnych błędów? Warto przestrzegać dwóch podstawowych i uniwersalnych zasad.

Zrozumienie potrzeb klienta końcowego przez Software House

Dobre rozumienie potrzeb klientów, jakie ma zaspokajać nowe oprogramowanie – niezależnie czy będzie to aplikacja mobilna czy aplikacja webowa – jest niezbędne do przygotowania produktu najwyższej jakości. Jednak błędem jest myślenie, że zrozumienie potrzeb to wyłącznie zadanie zamawiającego.

Równie ważne jest, aby potrzeby rozumiał także partner technologiczny. Dzięki temu będzie on w stanie przygotować oprogramowanie, które zawierać będzie wszystkie niezbędne funkcjonalności i jednocześnie pozbawione będzie błędów wpływających na jego użyteczność.

Niejednokrotnie partner technologiczny rozumiejący potrzeby klientów zamawiającego jest w stanie zasugerować rozwiązania, o których zamawiający nawet nie pomyślał. Rozwiązania, dzięki którym oprogramowanie stanie się jeszcze bardziej funkcjonalne i przyjazne dla użytkowników. Dlatego też warto stawiać na firmy dysponujące odpowiednim doświadczeniem.

Brak problemów w komunikacji z Software House

Drugim niezwykle ważnym kryterium jest sprawność komunikacji. Zbyt długie oczekiwanie na odpowiedź lub brak możliwości skontaktowania się z najważniejszymi członkami zespołu projektowego to przeszkody, które mogą decydować o niepowodzeniu całego projektu. Natomiast sprawna komunikacja i proaktywna postawa partnera technologicznego to czynniki, które ułatwiają osiągnięcie sukcesu.

Sprawność procesów komunikacyjnych można w łatwy sposób przetestować jeszcze przed rozpoczęciem współpracy. Na co warto zwrócić uwagę? Na pewno na narzędzia komunikacyjne. Elastyczność w tym zakresie to dobra cecha dostawcy oprogramowania. Świadczy nie tylko o otwartości na potrzeby klienta, ale także o dużym uporządkowaniu procesów wewnętrznych. Warto również przetestować czas odpowiedzi na pytania oraz ich jakość. A w przypadku jakichkolwiek zastrzeżeń – poważnie zastanowić się nad podpisaniem kontraktu. Trudno bowiem oczekiwać, że po złożeniu podpisów sytuacja ulegnie poprawie.

Czy to wystarczy?

Rozumienie biznesu i otwarta komunikacja to kompetencje często niedoceniane. Jednak warto zwracać na nie uwagę, gdyż mają ogromny wpływ na jakość produktu końcowego, czyli oprogramowania odpowiadającego za przebieg najważniejszych procesów biznesowych w firmie.

Pozostałe kryteria jakimi warto się kierować przy wyborze Software House zależą już od indywidualnych potrzeb, a ich identyfikacja wynika wnikliwej analizy. Warto jednak poświęcić czas i energię na jej przeprowadzenie. Dzięki temu możliwe jest uniknięcie rozczarowań, opóźnień lub strat finansowych, czyli poważnych problemów dla każdej konkurującej na rynku firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here