Jak będzie wyglądać lato 2021 dla hotelarzy

Rok 2020 z całą pewnością dla wielu przedsiębiorców z branży horeca był najgorszym w historii prowadzenia ich działalności. Nieoczekiwana pandemia wpłynęła na praktycznie każdą sferę życia. W 2021 roku ograniczenia wywołane koronawirusem wciąż mają duże znaczenie dla branży hotelarskiej, jednak tegoroczne lata z pewnością będzie znacznie lepsze dla hotelarzy niż ciepłe miesiące ubiegłego roku. Dlaczego tak uważamy? I co zrobić, aby lato 2021 było jeszcze lepszym okresem dla hotelu?

Dlaczego lato 2021 będzie inne niż 2020 rok?

2020 rok z pewnością nie będzie się dobrze kojarzył firmom z branży horeca. Liczne restrykcje, ograniczenia w podróżach i strach, który sprawił, że wielu potencjalnych gości zrezygnowało z wyjazdów turystycznych. W 2021 roku sytuacja jest jednak znacznie bardziej stabilna i pozwala na znacznie wiarygodniejsze przewidywania. Polacy, zresztą jak i obywatele innych państw tęskną za podróżami i po ponad roku ograniczeń chyba wszyscy marzą o odpoczynku, przypominającym odpoczynek „sprzed pandemii”. Podróże w tym roku wiążą się ze znacznie mniejszymi restrykcjami (przynajmniej w obrębie Unii Europejskiej), jednak ogromna część Polaków z pewnością wybierze krajowy wyjazd.

Dlaczego Polacy wybiorą wakacje w kraju latem 2021?

Pandemia koronawirusa w pewien sposób zachęciła ludzi do zwiedzania swoich państw, co znacznie zwiększyło znaczenie lokalnej turystyki. Po pierwsze, podróżowanie po swoim państwie nie wiąże się z ograniczeniami i nie wymaga szczepienia. Po drugie, w wielu stosunkowo drogich kierunkach turystycznych ceny w tym roku będą niższe, co sprawi, że odpoczynek nad polskim morzem lub w górach stanie się dostępny dla jeszcze większej części obywateli. Najważniejszym argumentem przemawiającym za tym, że lato 2021 roku będzie znacznie lepsze dla hotelarzy, jest to, że wiele osób boi się wyjechać ze granicę ze względu na ryzyko zachorowania i konieczności spędzenia dodatkowych kilku tygodni za granicą na swój koszt.

Bezpieczeństwo to podstawa – co się będzie liczyć latem 2021?

Większy popyt na podróże krajowe latem 2021 roku nie oznacza jednak, że prowadzenie działalności w branży horeca stanie się łatwiejsze. Przede wszystkim obecna sytuacja epidemiologiczna wymaga od hotelarzy spełnienia wszystkich standardów bezpieczeństwa. Podczas pandemii ludzie traktują priorytetowo swoje bezpieczeństwo. Oznacza to, że każdy hotel, który chce zyskać przewagę nad konkurencje, powinien traktować bezpieczeństwo i czystość jak swoje priorytety. Oczywiście, czystość zawsze miała duże znaczenie dla gości hotelowych, jednak od początku pandemii bez wątpienia jest ona priorytetem. Klienci cenią sobie także wyposażenie w produkty antybakteryjne oraz zmiany w wystroju hotelu, które pozwalają na zachowanie dystansu pomiędzy gośćmi i personelem.

Jakie nowe wyzwania i możliwości czekają na hotelarzy w 2021 roku?

Zmiany w życiu ludzi oraz w samej branży horeca sprawiają, że hotelarze muszą liczyć się z nowymi wyzwaniami. Z drugiej strony, nowe wyzwania to również nowe możliwości. Od początku 2021 roku dużą popularnością ciesz się tzw. turystyka postcovidowa. Szczyt zainteresowania takim rodzajem wypoczynku może nastąpić dopiero latem 2021 roku. Przewagę będą mieć więc hotele, które mogą zachęcić klientów wyposażeniem do relaksu, SPA, strefą wellness, czystością powietrza oraz otoczeniem hotelu. W ostatnich latach zwiększa się również świadomość ludzi o konieczności chronienia środowiska, co oznacza, że wielu turystów, szczególnie z młodszego pokolenia, wybiera hotele przyjazne środowisku.

Jak zachęcić gości do przyjazdu do hotelu latem 2021 roku?

Jak twierdzi Lech Ostrowski ze sklepu internetowego 4horeca.com.pl, lato 2021 roku może stać się jednym z najlepszych okresów dla polskich hotelarzy (w porównaniu z ostatnimi latami). Konieczne jest jednak zadbanie o kilka ważnych czynników. W najbliższych latach największą popularnością będą cieszyć się hotele dbające o bezpieczeństwo i środowisko oraz wprowadzające różne nowoczesne rozwiązania technologiczne, które poprawiają obsługę i interakcję z gośćmi. Duże znaczeni będzie mieć też personalizacja i możliwość zapewniania klientom wrażeń i jakości na najwyższym poziomie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here