Droga, jaką pokonują produkty spożywcze, by dotrzeć na stoły konsumentów, choć może przedstawiać się bardzo różnie, wpisuje się w pewien utarty schemat. Zarówno pozyskiwana w naturalnych okolicznościach, jak i przetwarzana lub całkowicie produkowana przez koncerny spożywcze, musi wejść w posiadanie pewnego szeregu pośredników, dzięki którym dotrze do swoich nabywców. Na każdym etapie tej specyficznej podróży produkty żywnościowe są na nowo wyceniane – a od tego, jakie będą wysokości tych cen, zależą zyski uczestników tych transakcji. Kwestia kosztów, jakie trzeba ponieść, współpracując z hurtownikiem, to jeden z czynników mających wpływ na wybór konkretnego dostawcy.

Jak prezentują się ceny w hurtowni spożywczej?

Towar towarowi nierówny – i na tym między innymi opiera się współczesna konkurencja na rynku konsumenckim, dzięki której ów działa tak prężnie. Każdy przedsiębiorca, który zajmuje się sprzedażą czy też przetwarzaniem i serwowaniem żywności, może swobodnie zdecydować, skąd będzie pozyskiwał konkretne produkty. Ma do dyspozycji usługi licznych firm dystrybucyjnych, które skupują towary produkowane na wielką skalę przez czołowych producentów żywności i tych, którzy masowo hodują świeżą żywność.

Może też zwrócić się do mniejszych hurtowni, obracających efektami pracy prywatnych hodowców (na przykład warzyw i owoców w wydaniu bio) czy wytwórców pewnych oryginalnych receptur.

Ceny w hurtowni spożywczej mogą niekiedy osiągać różne wartości, nawet gdy mowa o tych samych towarach. Wielu hurtowników zdaje sobie bowiem sprawę z tego, że powodzenie prowadzonych przez nich interesów zależy od udanego zastosowania dobrych strategii marketingowych. Takie przedsiębiorstwa starają się więc przyciągać ewentualnych partnerów biznesowych poprzez oferowanie cyklicznych promocji lub naliczanych według jakiegoś określonego klucza rabatów.

Przed wybraniem konkretnego hurtownika wypada więc zorientować się w stawianych przez niego warunkach, ale i upewnić się miedzy innymi co do tego, że dysponuje on takimi warunkami przechowywania żywności, że ta nie straci na jakości – i wciąż będzie warta tyle, by móc zażądać odpowiednio wysokiej kwoty od kolejnego partnera biznesowego czy konsumentów.

Artykuł powstał we współpracy z SOBIK.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here