Nawet najmniejsza firma posiada przynajmniej jedną drukarkę. Działalność w branży e-commerce nie zwalnia z konieczności operowania rozmaitymi papierami, dokumentami czy materiałami promocyjnymi w tradycyjnej formie. Wkłady do drukarek są dość kosztowne. Czy wiesz, że możesz ograniczyć te wydatki nawet o połowę? Sprawdź jak taniej kupować tusze do drukarek firmowych!
Każda firma posiada rzędy segregatorów z dokumentami. Faktury, umowy, sprawozdania, rozliczenia i inne ważne papiery nadal głównie przechowuje się w tradycyjnej formie. Jeśli do tego Twoja firma samodzielnie obsługuje proces wysyłki, każdego dnia trzeba drukować m.in. listy przewozowe, a także regulaminy, instrukcje czy materiały promocyjne dołączane do paczek. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że prawdopodobnie wydajesz zbyt dużo na materiały eksploatacyjne? Podpowiadamy, jak można taniej kupować tusze do drukarek firmowych!
Ile kosztują tusze do drukarki?
Nie ma jednej, ustalonej ceny tuszów do drukarki. Cena takich wkładów jest zależna od wielu czynników. Nawet dwa pozornie podobne modele od innych producentów mogą być kompatybilne z kartridżami o diametralnie różniącej się wartości. Inne kwoty płaci się także za wkłady do drobnych biurowych drukarek niż do profesjonalnych modeli urządzeń nastawionych na masowy druk wysokiej jakości. Nie bez znaczenia jest też pojemność kartridżów oraz wydajność i jakość atramentu.
Drukarki atramentowe są mniej wydajne niż laserowe. Mimo to można je często znaleźć w firmach, ponieważ sam sprzęt jest bardzo tani, a druk ma nieco wyższą jakość. Uśredniając można jednak stwierdzić, że tusze kosztują od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Załóżmy, że w firmie znajduje się akurat drukarka z wkładami kosztującymi ok. 50 zł. Takie kartridże wystarczają zwykle na druk ok. 200 stron. Jeśli to urządzenie drukuje 10 stron dziennie, przynajmniej raz w miesiącu trzeba dokupić wkłady. Daje to m.in. 100 zł – za kartridż czarny i kolorowy. W skali roku to wydatek ponad 1200 zł i to za tylko jedną drukarkę!
Ile można zaoszczędzić na tuszach do drukarek firmowych?
Zwykle w miarę możliwości rezygnuje się z kupna tuszów kolorowych. Nie zawsze jest to jednak możliwe. W e-commerce coraz popularniejszy staje się zwyczaj dołączania do paczek karteczek z podziękowaniami, ulotek ofertowych, przydatnych informacji itp. Klienci bardzo pozytywnie reagują na takie przesyłki i wyżej oceniają obsługę. Co więc można zrobić, by zmniejszyć wydatki na tusze?
Pierwszym rozwiązaniem jest zakup kartridżów w cenach hurtowych. Najwyższe ceny mają produkty sprzedawane w sklepach producentów i salonach stacjonarnych. Zamawiając tusze przez Internet można zaoszczędzić średnio od kilku do kilkunastu złotych na sztuce. W skali roku nawet drobne różnice w cenie dobrze się kalkulują.
Drugim sposobem jest zakup tzw. tuszów zamiennych (inaczej: zgodnych lub zastępczych). Są to kartridże idealnie odwzorowujące oryginalne wkłady, dedykowane do danego modelu drukarki. Działają bez zarzutu, zapewniają druk bardzo dobrej jakości i są bezpieczne dla sprzętu. Przy tym mają o wiele niższe ceny. W ten sposób można zmniejszyć wydatki o połowę, a nawet o 80%!
Skąd zamawiać tusze do drukarek?
W Internecie można znaleźć sklepy oferujące tusze w korzystnych cenach, jak np. serwis www.tonerpartner.pl. Wygodna wyszukiwarka pomaga szybko odszukać odpowiednie wkłady, nawet jeśli nie do końca wie się, jaki model jest potrzebny. W razie kłopotów pomocą służą konsultanci telefoniczni i on-line. W Internecie można znaleźć nie tylko wiele oryginalnych tuszów w hurtowych cenach, ale też świetnej jakości zamienniki. Nie ma więc sensu przepłacać za materiały eksploatacyjne!
Firmowe tusze do drukarek nie muszą wcale pochłaniać kilku tysięcy złotych rocznie z budżetu. Wystarczy kilka kliknięć, by znaleźć o wiele tańsze produkty! Oblicz, ile może Ci się udać zaoszczędzić, a od razu zdecydujesz się na zamówienie!