Wydawałoby się, że kampanie reklamowe SMS już dawno zostały wyparte przez inne formy promocji. Tymczasem wielu reklamodawców wciąż decyduje się na nie, wykorzystując sprawdzony, niezawodny i łatwo dostępny dla wszystkich kanał SMS. Jakie zatem korzyści niesie ze sobą masowa wysyłka krótkich wiadomości tekstowych w kampaniach marketingowych?
Bramka SMS – sprawdzone źródło informacji
Nie jest prawdą, że masowa wysyłka SMS nie jest dziś wykorzystywana w działaniach informacyjnych. Przykładem jest Alert RCB, czyli system powiadamiania o zagrożeniach na określonym obszarze. Jest to rozwiązanie, które umożliwia dostarczenie ważnych treści bez konieczności dostępu do Internetu.
Wysyłanie ostrzeżeń to niejedyna funkcja, jaką obsługują skrzynki SMS. Dzięki nim można również stworzyć skuteczną kampanię marketingową, której treść:
- szybko dotrze do wybranej grupy użytkowników,
- generuje dużą liczbę kontaktów marketingowych,
- pozwala na interakcję, np. poprzez zaimplementowane linki.
Jak wykorzystać potencjał bramek SMS w kampaniach reklamowych i dlaczego warto to zrobić?
SMS-y, czyli krótkie wiadomości tekstowe, mogą być ważnym nośnikiem danych reklamowych. Wystarczy, że wykorzystamy je do udostępnienia określonych informacji takich jak:
- Przypomnienie o porzuconych koszykach – klienci, którzy pozostawili koszyki i nie zdecydowali się na zakup zawartych w nich towarów, mogą otrzymać przypomnienie w formie wiadomości SMS. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że przynajmniej część „zapominalskich” zrealizuje w ten sposób swoje zakupy.
- Przypomnienie o promocjach – bramka SMS to narzędzie, dzięki któremu można informować klientów swojego sklepu o nadchodzących promocjach. Tą drogą można też przekazywać informacje na temat naliczania dodatkowych punktów, rabatów itd.
- Konkursy i loterie. Masowa wysyłka SMS może być też źródłem informacji na temat organizowanych konkursów, quizów, loterii i wielu innych działań promocyjnych.
Dlaczego warto korzystać z bramek SMS do promocji własnej marki?
Najważniejszą zaletą, jaką odróżnia się kampania SMS od analogicznych działań marketingowych prowadzonych w Sieci, jest jej niezależność od zasięgu internetowego. Mówiąc wprost – celem kampanii może być osoba, która nie korzysta z dostępu do Internetu lub aktualnie znajduje się w miejscu, w którym taki dostęp jest mocno utrudniony.
I właśnie dlatego działania podejmowane przez narzędzia SMS udostępniane na freshmail.pl, cieszą się tak dużą skutecznością w pozyskiwaniu nowych klientów i generowaniu sprzedaży w branży e-commerce.