e-commerce

E-commerce, znany również jako handel elektroniczny lub EC, odnosi się do każdego rodzaju biznesu lub transakcji handlowej, która odbywa się online. E-commerce jest jednym z najważniejszych i najszybciej rozwijających się aspektów dzisiejszego krajobrazu detalicznego. Można go sklasyfikować w oparciu o rodzaj osób zaangażowanych w transakcję: biznes-konsument (B2C), biznes-biznes (B2B) oraz konsument-konsument (C2C). Czy możliwe jest dziś osiągnięcie sukcesu w e-commerce?

Użyj właściwych słów kluczowych do wyszukiwania e-commerce

W działaniach e-commerce niezwykle ważne są również właściwe narzędzia i profesjonalne oprogramowanie. Dzięki niemu twoje działania będą o wiele prostsze i bardziej skuteczne. Sprawdź system PIM oraz comarch sklep. 

Uporządkowane kategorie i dobre zdjęcia

W sprzedaży przez internet liczy się nie tylko rich content, choć bez wątpienia ma on ogromne znaczenie. Ważne są także zdjęcia, które w odpowiedni sposób będą przedstawiały przedmioty. Podstawowym zabiegiem, który musimy wykonać jest określenie poziomów głębokości drzew kategorii.

Widoczna wyszukiwarka produktów

Klienci oczekują prostego i ekspresowego przejścia przez proces zakupowy. Jeśli mają ściśle określone wymagania, musimy jak najlepiej dać użytkownikowi możliwość szybkiego wyszukania produktu. Dlatego warto już na samym początku powierzyć planowanie e-sklepu doświadczonemu specjaliście od marketingu internetowego i programiście.

Zalety prowadzenia sklepu internetowego:

  • E-commerce zapewnia sprzedawcom globalny zasięg. Usuwają one barierę miejsca (geografii). Teraz sprzedawcy i kupujący mogą spotkać się w wirtualnym świecie, bez przeszkód związanych z lokalizacją.
  • Handel elektroniczny znacznie obniża koszty transakcji. Eliminuje wiele kosztów stałych związanych z utrzymaniem sklepów w cegle i zaprawie. Pozwala to firmom cieszyć się znacznie wyższą marżą zysku.
  • Zapewnia szybką dostawę towarów przy bardzo małym wysiłku ze strony klienta. Reklamacje klientów są również szybko rozpatrywane. To także oszczędność czasu, energii i wysiłku zarówno dla konsumentów, jak i dla firmy.
  • Kolejną wielką zaletą jest wygoda, jaką oferuje. Klient może dokonywać zakupów 24×7. Strona internetowa funkcjonuje przez cały czas, nie ma godzin pracy jak w sklepie.
  • Handel elektroniczny pozwala również na bezpośredni kontakt klienta z firmą, bez żadnych pośredników. Pozwala to na szybką komunikację i transakcje. Daje to również cenny osobisty kontakt.

Wady handlu elektronicznego:

  • Koszty uruchomienia portalu e-commerce są bardzo wysokie. Konfiguracja sprzętu i oprogramowania, koszty szkolenia pracowników, stałe utrzymanie i konserwacja są dość drogie.
  • Chociaż może się wydawać, że jest to pewna rzecz, branża e-commerce ma wysokie ryzyko niepowodzenia. Wiele firm korzystających z fali dot-comów w 2000 roku poniosło sromotną klęskę. Wysokie ryzyko porażki utrzymuje się do dziś.
  • Czasami e-commerce może sprawiać wrażenie bezosobowego. Brakuje mu więc ciepła relacji międzyludzkich, które jest ważne dla wielu marek i produktów. Ten brak indywidualnego podejścia może być wadą dla wielu rodzajów usług i produktów, takich jak projektowanie wnętrz czy branża jubilerska.
  • Bezpieczeństwo jest kolejnym obszarem zainteresowania. Tylko ostatnio byliśmy świadkami wielu naruszeń bezpieczeństwa, gdzie informacje o klientach zostały skradzione. Kradzież kart kredytowych, kradzież tożsamości itp. pozostają duże obawy z klientami.
  • Następnie są również problemy z realizacją zamówienia. Nawet po złożeniu zamówienia mogą wystąpić problemy z wysyłką, dostawą, pomieszaniem itp. To pozostawia klientów niezadowolonych i niezadowolonych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here