Czy warto prowadzić firmowego bloga

Prowadzenie bloga firmowego stało się w ostatnich czasach bardzo modne. Sklepy czy przedsiębiorstwa usługowe chętnie w niego inwestują. Zastanawiasz się, dlaczego i czy w twoim przypadku również mógłby się sprawdzić? Jeśli tak, mamy dla ciebie odpowiedzi na te pytania.

Zacznij od dobrze przygotowanej strony firmowej

Zanim zaczniesz myśleć o blogu, upewnij się, że witryna twojej firmy jest dobrze przygotowana. Strony internetowe to dzisiaj potężne źródło wiedzy, ale także sposób na zareklamowanie swoich usług lub produktów. Jednak, aby rzeczywiście dana witryna spełniała swoje założenia, musi być przygotowana w sposób profesjonalny. Jak powinna się prezentować?

Jej największymi zaletami dla czytelnika będą między innymi przejrzystość oraz łatwość poruszania się pomiędzy zakładkami, jeśli takie posiada. Stosunkowo krótki, obrazujący tylko najważniejsze cechy tekst oraz interesujące grafiki pomogą przyciągnąć uwagę i zapoznać użytkownika z najważniejszymi faktami. Warto zadbać więc o unikatowe, merytoryczne treści oraz zdjęcia, które najlepiej oddają charakter firmy.

Niemniej ważna jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, która ułatwia ładowanie strony i jej indeksowanie. Dzięki temu będzie ona postrzegana jako “przyjazna”, a co za tym idzie, jej wartość w oczach wyszukiwarki wzrośnie.

Blog na stronie jako narzędzie pokazujące wiedzę ekspercką

Dobrze zbudowana witryna firmy to prawdziwa podstawa jej funkcjonowania. Jednakże sama strona – zwłaszcza, jeśli jest to witryna sklepowa – nie pozwala na pokazanie wiedzy, jaką posiadają jej właściciele i pracownicy. Właśnie w tym celu warto wykorzystać możliwości bloga.

Blog firmowy, na którym poruszane są tematy związane z daną branżą, pozwala na budowanie pozycji eksperta w danej dziedzinie. Osoby poszukujące wiedzy na dany temat trafią na niego, a z niego z kolei będą mogły przejść do strony firmowej lub sklepu, by zapoznać się z konkretną ofertą. Co więcej, dzięki przekonaniu, że mają do czynienia z ekspertami, klienci zyskają większe zaufanie do oferty i ich zainteresowanie nią wzrośnie.

Relacja z klientem

Blog to także świetne miejsce do prowadzenia rozmów z klientami i budowania z nimi relacji. Każdy wpis na blogu może skłonić do pozostawienia komentarza i dyskusji, a przekazywanie dodatkowych informacji pozwoli na jeszcze większe pogłębienie tematu. Odpowiadanie na pytania klienta to najlepszy sposób, by pokazać zainteresowanie nim oraz chęć współpracy i tworzenia relacji.

Pozytywny odbiór, jaki będzie wiązał się z udzielaniem odpowiedzi i prowadzeniem dyskusji, sprawi, że klienci z chęcią wrócą na bloga i stronę, a także nawiążą długotrwałe relacje. Ich zaufanie jeszcze bardziej może wzrosnąć, jeśli od czasu do czasu będą mieli okazję poznać też firmę “od kuchni” – często ludzkie oblicze danego przedsiębiorstwa sprawia, że wydaje się ono bliższe i budzi jeszcze większe zaufanie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here