Czy przedsiębiorca powinien posiadać również domenę europejską

Czym jest domena europejska i czy każdy przedsiębiorca powinien ją założyć? Jakie korzyści płyną z posiadania domeny z rozszerzeniem .eu?

Jeśli firma planuje ekspansję na rynek europejski i chce dotrzeć do potencjalnych klientów z Unii Europejskiej, to na pewno jej właściciel powinien pomyśleć o założeniu domeny z rozszerzeniem .eu. Wielu przedsiębiorców nadal nie zdaje sobie sprawy z tego, ile korzyści może przynieść zarejestrowanie domeny europejskiej.

Czym jest domena europejska?

Domena europejska jest dostępna od 12 lat. Liczba adresów z rozszerzeniem .eu sukcesywnie rośnie. Otwarta rejestracja tej domeny rozpoczęła się w kwietniu 2006 roku. Od początku istnienia cieszy się sporym zainteresowaniem. Jej operatorem (organem zajmującym się nadzorem nad jej rejestracją) jest Europejski Rejestr Nazw Domen Internetowych (EURid). Jest to organizacja non profit.

Adres z rozszerzeniem .eu może być zarejestrowany przez przedsiębiorstwa, które mają siedzibę na terenie Unii Europejskiej i osoby tu mieszkające. Rejestracja domeny europejskiej daje wiele korzyści – szansę na pokazanie się firmom chcącym wyjść tylko z lokalnego charakteru działalności na rynku europejskim.

W Polsce domena ta cieszy się dużą popularnością, choć popularniejsze są domeny .pl i com.pl. Oczywiście globalna ilość rejestracji jest dużo mniejsza niż domeny .com, ale w Europie odnotowuje się naprawdę duży wzrost rejestracji domen .eu, znacznie większy niż domen globalnych.

Jakie korzyści płyną z posiadania domeny europejskiej?

Posiadanie adresu z rozszerzeniem .eu daje wiele korzyści. Po pierwsze, jest to szerokie grono potencjalnych klientów z Unii Europejskiej. Należy do niej 28 państw, w których łącznie mieszka ok. 508 milionów ludzi, z czego każdy z nich może stać się potencjalnym klientem danej firmy. Poza tym, firmy działające na terenie UE mogą docierać do odbiorców poprzez jeden adres strony. Takie rozwiązanie sprawdzi się zwłaszcza w firmach, które mają swoje oddziały w różnych państwach i każdemu z nich jest dedykowana inna strona. Wszystkie te strony mogą zostać umieszczone pod jednym adresem.

Ponadto posiadanie domeny .eu świadczy o tym, że firma działa legalnie, gdyż taką domenę może zarejestrować tylko mieszkaniec Unii Europejskiej (a także Islandii, Norwegii i Liechtensteinu) lub firma mająca siedzibę na tym terenie. To uwiarygodnienie działalności firmy, jasny znak, że firma działa według przepisów prawa unijnego. Warto założyć taką domenę teraz i wykorzystać fakt, że najwięksi polscy akredytowani przez EURid partnerzy, w tym także nazwa.pl oferują możliwość bezpłatnej rejestracji adresu w domenie .eu nawet przez cały rok.

W Polsce użytkownicy najczęściej rejestrują domeny z rozszerzeniem .pl. Jeśli przedsiębiorca chce myśleć o wejściu na rynek europejski, powinien zarejestrować domenę z rozszerzeniem .eu. Warto zarejestrować jak najwięcej domen, ze wszystkimi popularnymi rozszerzeniami, tj.: .pl, .com.pl, .com i .eu. Pozwoli to uniknąć strat wynikających z wykupienia przez konkurencję domen różniących się jedynie rozszerzeniem.

Rejestracji domeny z rozszerzeniem .eu można wykonać na przykład tutaj na serwisie Nazwa. Rejestracja domeny europejskiej może stać się impulsem do otwarcia się na nowe rynki i tym samy przyspieszenia rozwoju firmy.

Artykuł sponsorowany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here