VR (ang. Virtual Reality) już dawno przestały być domeną wyłącznie świata rozrywki. Nowe technologie coraz szybciej i intensywniej implementuje się w wielu innych sektorach gospodarki – między innymi również w branży deweloperskiej.

Dlaczego VR to przyszłość sprzedaży nieruchomości? Dlaczego deweloperzy coraz chętniej wykorzystują tę technologię i jaki potencjał drzemie w wirtualnej rzeczywistości? Zapraszamy do lektury.

Filmy 360° – to znamy od dawna

Sferyczne wideo od kilku już lat wykorzystywane są do wirtualnych wycieczek i prezentacji mieszkań, a także lokali i innych obiektów usługowych. Technologia ta stanowi w zasadzie pierwszy krok ku wirtualnym spacerom z prawdziwego zdarzenia.

Filmy sferyczne kręcone są za pomocą zestawu kamer, które jednocześnie rejestrują ujęcia w 360 stopniach, dając wrażenie przestrzenności. Tak nagrane wideo możemy bez trudu obejrzeć np. na serwisie YouTube. Wykorzystując do seansu gogle VR, możemy przenieść się do zarejestrowanego otoczenia i poczuć się jak uczestnik. Niestety, poziom immersji oferowany przez standardowe filmy 360° jest daleki od ideału.

Wirtualne środowisko – nieograniczona symulacja

Realizowanie kompleksowych wizualizacji 3D w VR umożliwia dokładne i nieograniczone eksplorowanie wirtualnych „makiet”. W takich prezentacjach głębia kolorów, perspektywa, czy immersja stoją na zupełnie innym poziomie, a produkcje mogą być tworzone w niemal fotorealistycznej jakości. Co więcej, możliwe jest wchodzenie w interakcje z elementami wizualizacji, a także zachowawcze odwzorowanie zasad fizyki. Tego pragnęła branża deweloperska. Dlaczego?

Korzyści płynące z nowoczesnego VR

Nie istnieje lepsza metoda prezentacji nieruchomości niż zaproszenie klienta na wirtualną wycieczkę. Deweloper może zaprezentować swój projekt w całej okazałości, jeszcze przed wylaniem fundamentów.

Wirtualna wycieczka o każdej porze

Światło dzienne ma kluczowe znaczenie do prezencji nieruchomości, która w różnych warunkach oświetleniowych może nabierać zupełnie innych cech wizualnych. Klient może więc sprawdzić, jak jego przyszłe mieszkanie będzie prezentować się za dnia i w nocy.

Mocniejsze angażowanie klienta poprzez interakcje

Można samodzielnie dopasować kolor ścian, zmodyfikować wyposażenie salonu, czy zamienić płytki w łazience. Klient już na etapie prezentacji mieszkania przestaje być biernym obserwatorem, a staje się osobą, która ma realny wpływ na wygląd nieruchomości. Tak potężne możliwości personalizacji potencjalnego mieszkania intensywnie angażuje klienta, co przedkłada się na finalizację transakcji.

By poczuć się jak u siebie w domu

Będąc” w mieszkaniu lub domu, klient będzie w stanie na własnej skórze przekonać się, czy odpowiada mu metraż, czy rozkład pomieszczeń. W ten sposób może odrzucić suchą specyfikację i poczuć, a także – co ważniejsze dla dewelopera – wczuć się w nieruchomość, nawiązując z nią pewną emocjonalną więź.

Z AEC Design poznasz więcej korzyści wdrożenia prezentacji VR przy sprzedaży mieszkań.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here