Transport dla e-commerce – jak zwiększyć jego wydajność?

Z roku na rok na całym świecie rośnie udział branży e-commerce na rynku handlu detalicznego. Wzrost ten jest napędzany dzięki rozwojowi technologicznemu, który zwiększa przystępność oraz wygodę w korzystaniu z sieci w celach konsumpcji. Szczególnie duże znaczenie dla rozwoju e-commerce ma sprawny system logistyczny i transportowy.

W porównaniu do bardziej tradycyjnych rodzajów handlu, dostawy w ramach e-commerce muszą być szybkie i wygodne dla klientów sklepów internetowych. Aby to umożliwić, niezbędne jest właściwe zoptymalizowanie procesów przewozowych. W tym zadaniu pomocne są systemy telematyczne takie jak WEBFLEET.

Transport dla branży e-commerce

Liderem w branży e-commerce jest Amazon i to on wyznacza standardy, do których muszą się dostosować jego konkurenci. Jednym z nich jest czas, jaki zajmuje dotarcie przesyłki do klienta. W ramach Amazon Prime klient może liczyć na transport w ciągu dwóch dni. Również w Polsce klienci powoli przyzwyczajają się do coraz szybszych dostaw. Jeśli dany sklep internetowy pragnie utrzymać się w takich warunkach rynkowych, musi zadbać o jak najszybszy transport produktów. W tym celu niezbędne jest nawiązanie współpracy z firma przewozową, która będzie w stanie zapewnić odpowiednio szybki i sprawny transport.

Jak zwiększyć swoją konkurencyjność?

Jeśli chcemy maksymalnie zwiększyć wydajność floty samochodowej, musimy mieć dostęp do właściwych narzędzi. Jednym z najważniejszych jest odpowiedni system nadzoru transportu. W tej roli najlepiej sprawdzają się systemy telematyczne. Dobrym przykładem jest platforma WEBFLEET, która oferuje liczne funkcje pomocne w prowadzeniu firmy przewozowej. Pierwszą korzyścią, którą odniesiemy po zainwestowaniu w takie rozwiązanie, jest dostęp do ogromnej ilości danych na temat efektywności wykorzystania naszej floty. Z łatwością zaobserwujemy zużycie paliwa oraz czas, jaki zajmuje danemu kierowcy pokonanie wyznaczonej trasy. Wszystkie te informacje możemy uzyskać w postaci raportów oraz analiz, które pomogą nam podjąć decyzje mające na celu usprawnienie poszczególnych elementów naszego przedsiębiorstwa.

Kolejną funkcją, którą oferuje WEBFLEET, jest monitoring pojazdów. Będziemy w stanie na bieżąco nadzorować, czy dany kierowca podąża prawidłową trasą. W razie jakichkolwiek problemów, będziemy mogli natychmiast dokonać niezbędnych korekt. Wszystko to pozwoli nam unikać opóźnień, które w przypadku rynku e-commerce mogą nas kosztować utratę współpracy z danym sklepem internetowym. W ramach WEBLEET otrzymujemy specjalne urządzenia śledzące LINK, które montuje się w pojazdach floty. Dzięki obecności zintegrowanego odbiornika oraz nadajnika GSM możliwy jest monitoring GPS w czasie rzeczywistym. Co minutę będziemy uzyskiwać nowe dane dotyczące miejsca, w którym znajduje się nasz samochód. Zostaniemy też poinformowaniu o utrudnieniach w ruchu, a system sam podpowie nam alternatywną trasę, która pozwoli dotrzeć do klienta tak szybko, jak tylko będzie to możliwe.

Lokalizowanie pojazdów to tylko jedno z zadań, które ułatwimy sobie, korzystając z systemu WEBFLEET. Nowoczesne technologie są kluczem, jeśli chcemy pozostać konkurencyjni na rynku e-commerce. Używanie tych systemów pozwoli nam maksymalnie skrócić czas dostawy i znacząco ograniczyć prawdopodobieństwo wystąpienia jakichkolwiek opóźnień.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here