Stoiska reklamowe stawiane w galeriach handlowych, pasażach, sklepach czy podczas targów lub kiermaszów, powinny być estetyczne, zachęcające i… nienachalne. W artykule prezentujemy aspekty, które odpowiadają za atrakcyjność stoisk reklamowych.

Lokalizacja stoiska odgrywa istotną rolę

Polityka eksponowania zarówno produktów, jak i stoisk reklamowych w okresie świątecznym rządzi się nieco innymi prawidłami niż poza tym okresem. Podczas świąt Bożego Narodzenia lub Wielkanocnych, szczególny nacisk kładzie się na produkty wyjątkowe, których zaletą nie jest wyłącznie cena. Świąteczne stoiska reklamowe lokalizowane są zwykle w centrum uwagi konsumentów – przy wyjściu/wejściu do sklepu, obok linii kas, czy w centralnych obszarach pasażu lub galerii handlowej. Bardzo ważne jest, by klient uzyskał swobodny dostęp do stoisk oraz oferowanych na nich produktów.

Kolejną kwestią jest to, aby zlokalizowanie oraz ogólna estetyka stoiska reklamowego odpowiadały wyobrażeniom, intuicji i nawykom konsumentów. Z marketingowego punktu widzenia, klienci podczas zakupów kierują się nabytym zwyczajem oraz wyrobionymi nawykami. Aspekty te przejawiają się zwłaszcza w okresie świątecznym.

Jakie elementy stoiska reklamowego wzbudzają zainteresowanie konsumentów?

By skutecznie zainteresować konsumenta zarówno stoiskiem, jak i oferowanym na nim produktem, należy odpowiednio odgadnąć czynniki motywujące go do zakupu. Okres świąteczny umożliwia zupełnie inne modelowanie wyobrażeń konsumenta o miejscach sprzedaży. Niezwykle istotna jest forma dystrybucji oraz ogólny efekt wizualny, jaki budowany jest przez stoisko reklamowe. Co wpływa na jego odbiór przez konsumenta?

Prawidłową świąteczną atmosferę tworzy odpowiednie oświetlenie stoiska – światło nie może razić konsumenta, nie powinno być zbyt intensywne, ani zbyt słabe. Jego widmo powinno być neutralne dla oczu. By wpłynąć na każdy zmysł, nie tylko wizualny, warto pokusić się o zamontowanie w stoisku aromatyzera. W ten sposób stoisko będzie kojarzyć się z czymś przyjemnym, a marka zostanie zapamiętana w umyśle klienta na dłużej. Podobnie z cichą, lecącą w tle muzyką.

Niesamowicie ważnym jest, by wszystkie czynniki tworzące atmosferę stoiska reklamowego nie były zbyt intensywne, by nie zrazić konsumenta. Bardzo łatwo osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego, zatem cała kompozycja musi być wykreowana ze smakiem.

Myśl przewodnia świątecznych stoisk reklamowych to innowacyjność

Konsument podczas świątecznej gorączki z każdej ze stron zalewany jest tymi samymi reklamami tych samych produktów. Istnieją jednak firmy specjalizujące się w produkcji materiałów POS (point on sale), np. Canvas. Dzięki ich rozwiązaniom możliwe jest maksymalne skupienie uwagi klienta. W pogoni za innowacyjnością, oryginalnością i zaawansowaną konstrukcją stoiska, należy pamiętać, by nie odstraszało ono zbyt zawiłą formą i utrudnionym dostępem do produktu, a także nie kolidowało z nawykami i przyzwyczajeniami konsumenckimi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here