Rzecznik patentowy: czy wiesz, jak ochronić znak towarowy?

0
122

Zastrzeganie marki wiąże się dla przedsiębiorcy z kosztami. Są to jednak koszty, które zapewniają bezpieczeństwo w przypadku przykrych i zagrażających marce działań osób trzecich. Czy wiesz, czym jest rzecznik patentowy i jak świadomie chronić swoją firmę?

1. Znak towarowy: czy jest chroniony przez prawo?

2. Świadoma ochrona marki firmy: jak zrobić to dobrze?

Każdy przedsiębiorca wie, z jakim wysiłkiem wiązały się początki rozwoju firmy. Warto zadbać o to, żeby móc patrzeć w przyszłość ze spokojem. Jednym z czynników, które mają wpływ na spokojną przyszłość, jest ochrona znaku towarowego.

1. Znak towarowy: czy jest chroniony przez prawo?

Znak towarowy jest chroniony prawem po dokonaniu rejestracji w Urzędzie Patentowym. Warto jednak pamiętać, że jest to ochrona prawna znaku towarowego, która trwa przez określony czas, a konkretnie 10 lat od momentu udzielenia prawa ochronnego. Wtedy należy złożyć wniosek o przedłużenie okresu ochronnego. Ważne, żaby wniosek trafił do Urzędu Patentowego jeszcze przed upływem okresu ochrony.

Znak towarowy, który został zarejestrowany, przysługuje wyłącznie właścicielowi. Niestety, zanim przedsiębiorca zdecyduje się na zastrzeganie marki, ktoś może wykorzystać sytuację, nawet do rejestracji znaku towarowego, który jest… cudzą własnością!

2. Świadoma ochrona marki firmy: jak zrobić to dobrze?

Rzecznik Patentowy działa w ochronie marki firmy już od 2013 r. W tym czasie zadbał o bezpieczeństwo ponad 1000 klientów. Co ważne, dla Rzecznika pracują eksperci, którzy wiedzą również, jak chronić wynalazki, zgłaszać wzory patentowe czy przemysłowe, a także jak rozstrzygać sprawy sporne między wspólnikami i profesjonalnie chronić własności intelektualnej firmy.

Wielu przedsiębiorców zwraca się o pomoc, np. przy rejestracji marki, aby mieć pewność, że robią to właściwie i niczego nie pomijają. Wsparcie eksperta okazuje się bezcenne szczególnie wtedy, kiedy właściciel marki jest na tyle pochłonięty innymi sprawami firmy, że może zapomnieć o tym, aby ją odpowiednio zabezpieczyć.

Tutaj sprawdza się zasada, że lepiej zapobiegać, niż leczyć. Wiele osób zostaje przecież zmuszonych do zmiany nazwy firmy i rezygnację z własnego znaku towarowego. Dlatego tak ważne jest, żeby ochrona marki firmy była świadoma i odpowiedzialna.

Warto wiedzieć, że firma nawet bez rejestracji, jest chroniona przez prawo. Jednak w minimalnym stopniu i jedynie na określonym, niewielkim obszarze. Dlatego o wiele bezpieczniej jest zastrzec zarówno nazwę, jak i logo firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here