Reklama w Gmail

Prowadzisz działania w ramach email marketingu i chcesz spróbować kolejnych rozwiązań? Wypróbuj kampanie mailingowe w Gmail o nazwie Gmail Sponsored Promotions. Sprawdź możliwości kampanii reklamowej w skrzynce pocztowej prosto od Google!

Czym jest reklama na Gmail?

Ten typ kampanii w Google Ads nosi nazwę Gmail Sponsored Promotions (GSP) i jest dedykowany dla tych firm, które chcą wykorzystać potencjał reklamowy właśnie poprzez kampanie mailingowe na Gmail. Twoje reklamy będą sponsorowanymi wiadomościami email w skrzynkach odbiorczych użytkowników poczty elektronicznej Google.

System reklamowy Google dostarcza wiele rozwiązań promocji biznesu w sieci. Zaraz po wyszukiwarce i sieci reklamowej, reklama w Gmail to kolejny sposób na dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów. Skrzynka pocztowa jest poniekąd prywatną przestrzenią, dlatego warto podejść trochę inaczej do kampanii prowadzonych właśnie w poczcie elektronicznej Google’a. Dostosuj więc komunikację reklam tak, aby zachęcić użytkowników do skorzystania z Twojej oferty. Wyróżnij się na tle konkurencji projektując skuteczny mailing. Reklamy w Gmail kierować można do różnych osób uwzględniając język, płeć, wiek, ich lokalizację, urządzenie jakiego używają. Do wyboru masz wiele form kierowania, o których przeczytasz w dalszej części artykułu.

Do czego wykorzystać reklamy na Gmail?

Wykorzystaj możliwość reklamowania się w poczcie elektronicznej Google, by zwiększyć sprzedaż swoich produktów i usług. W Gmailu możesz zarówno szukać nowych użytkowników jak i powracać do tych, którzy byli już na stronie, ale z jakiś powodów nie dokończyli procesu zakupowego. Jeżeli ogranicza Cię budżet to możesz stworzyć kampanię wyłącznie dla najbardziej wartościowej grupy osób, którzy np. zaczęli uzupełniać formularz kontaktowy na stronie internetowej, ale ostatecznie go nie wysłali. Inną grupą osób może być również ta, która wchodzi do koszyka po dodaniu produktu, ale nie finalizują transakcji online. Reklamą na Gmail możesz zmotywować swoich potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej oferty.

Wyświetlanie reklam na Gmail to nie tylko sprzedażowe działania. Można również potraktować ten kanał jako sposób na budowanie świadomości marki czy też produktu. Wystarczy wyselekcjonować odpowiednią grupę osób!

Kolejnym sposobem jest utrzymanie kontaktu z obecnymi klientami. Dzięki reklamie na Gmail możesz również skierować reklamę do swoich obecnych klientów, którym pokażesz interesujące dla nich informacje, promocje, produkty, itp.

gsp mobile

Skieruj reklamy w Gmail do odpowiednich osób

Dotrzyj do użytkowników w określonym wieku

W Gmail można stosować praktycznie te same metody kierowania, które znane są z kampanii w sieci reklamowej. Gmail jest jej częścią, ale są też metody kierowania, które nie są dostępne w całej sieci reklamowej. Spotkać można je właśnie na Gmail. Zanim poznasz te wyjątkowe metody kierowania przejdźmy do omówienia innych podstawowych typów. Reklama w Gmail cechuje również to, że podczas konfiguracji kampanii można wyselekcjonować określone grupy wiekowe, by móc wyświetlać reklamę tylko odpowiednim użytkownikom. W Google Ads jest możliwość kierowania reklam wg przedziałów wiekowych: 18-24, 25-34, 35-44, 45-54, 55-64 oraz osoby powyżej 65 roku życia. Stosując przedziały wiekowe można również trafić na taki, który określony został jako „Inne”. W tej grupie osób mogą znajdować się odbiorcy w różnym wieku, którzy nie zostali sklasyfikowani do żadnej z pozostałych grup wiekowych.

Wyświetl reklamę osobom w określonej lokalizacji

Nie świadczysz usług w całej Polsce i interesuje Cię zdobywanie klientów wyłącznie w ramach Twojego województwa, miasta lub tez dzielnicy? W kampanii Gmail Sponsored Promotions możesz wybrać dowolny obszar, na którym użytkownicy zobaczą reklamy z Twojej kampanii

Kto korzysta częściej z usług. Kobiety czy mężczyźni?

Jeżeli Twoja oferta skierowana jest tylko dla jednej płci to możesz wykluczyć mężczyzn z kampanii. Jeśli okaże się, że wśród Twoich klientów jest więcej kobiet niż mężczyzn i chcesz zwiększyć udział klientów w męskiej grupie, wówczas jest możliwość zwiększenia stawek kosztu kliknięcia dla tych osób, by mogli widzieć częściej Twoje reklamy. Ta funkcjonalność nie tylko daje możliwość wyboru płci, ale również umożliwia dokonywanie zmian w zarządzaniu stawkami kosztu kliknięcia tak, aby móc panować nad udziałem określonej płci w kampanii

Dotrzyj do osób otrzymujących maile od Twojej konkurencji

Reklamy mogą być również kierowane na podstawie słów z maili użytkowników Gmaila. W tym celu możesz również użyć słów związanych z markami Twojej konkurencji, ich produktami czy usługami. Dzięki temu trafisz do odpowiednich osób, które prawdopodobnie są klientami Twojej konkurencji. Przedstaw im swoją ofertę!

Zaskocz ich! Użyj Zdarzeń z życia użytkowników.

To bardzo ciekawa opcja kierowania, która umożliwia dotarcie do osób, w których życiu wydarzyło się lub niedługo wydarzy się coś ważnego, np. ukończenie studiów, przeprowadzka, ślub, itp. Być może nie każda firma z tego skorzysta podczas promocji na Gmail. Jednak to bardzo ciekawe formy kierowania, które inni wykorzystają bez zawahania, więc rozważ czy nie będą pasować do przyjętej przez Ciebie strategii reklamowej.

gsp

Modele rozliczeniowe w kampanii GSP

Najczęściej stosowanym modelem rozliczeniowym w kampanii Gmail Sponsored Promotions (GSP) jest CPC, czyli płacenie za kliknięcia wygenerowane w tej kampanii. Warto zwrócić uwagę, że kliknięcie w kampanii reklamowej na Gmail nie jest tym samym kliknięciem jakie znamy z kampanii w wyszukiwarce czy też z kampanii banerowej w sieci reklamowej. W przypadku reklam w Gmail kliknięcie oznacza kliknięcie w nagłówek wiadomości i otworzenie mailingu – następuje wówczas odsłona kreacji mailingowej w Gmail. Mówiąc wprost – użytkownik otwiera maila. Natomiast z poziomu tego maila ma on możliwość przejścia np. do witryny zewnętrznej. Takie przejścia, które następują po kliknięciu w któryś element mailingu nazywamy „Kliknięciem w Gmail prowadzącym do witryny” i należy uwzględnić fakt, iż przejścia do witryny nie są równe znanym nam z innych kampanii „Kliknięciom”. Podczas optymalizacji kampanii w Gmail nie sugerujmy się wyłącznie kolumną „Kliknięcia”. Należy mieć również na uwadze kolumnę raportu o nazwie „Kliknięcia w Gmail prowadzące do witryny”. Zapamiętaj, to ważna informacja, którą wykorzystasz podczas optymalizacji kampanii.

Podsumowanie

Reklama w Gmail to niesamowicie efektywna forma marketingu. Jako email prezentowana jest użytkownikowi w nienachalny sposób. Bywa również, że mailingi w Google Ads są bardziej efektywne niż standardowa kampania banerowa w sieci reklamowej. Choć Gmail należy do jednej z najbardziej popularnych poczt elektronicznych w Polsce to liczba użytkowników stale rośnie z roku na rok i potencjał zasięgowy dla kampanii reklamowych w tym narzędziu jest coraz większy. Warto więc uwzględnić Gmail w swoich działaniach e-marketingowych!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here