Praca zdalna

W wielu firmach pracownicy mogą przejść na pracę zdalną, gdy z jakiegoś powodu nie mogą dojechać do biura. Niestety w obecnych czasach stała się też koniecznością. Z roku na rok coraz więcej osób przechodzi też z pracy na etacie na własną działalność, a tu również wchodzi w grę praca w domowym zaciszu. Jak sobie poradzić z obowiązkami w takiej formie?

Przygotowanie miejsca do pracy w domu

Do wykonywania wielu zawodów wystarcza komputer i telefon. Jednak to nie oznacza, że możemy pracować z łóżka. Praca wciąż jest pracą, nie powinniśmy wykonywać swoich obowiązków w piżamie, ubrudzeni dżemem ze śniadania. Odpowiednio zorganizowane miejsce do pracy jest istotne, jeśli chcemy działać efektywnie. Duży stół w jadalni może zastąpić biurko, a na nim możemy postawić przybory do pisania, w tym Waterman Hemisphere, ołówki, długopisy, a nawet karteczki samoprzylepne. Na krótką metę korzystanie z ogólnodostępnego stołu będzie bardzo praktycznym rozwiązaniem. Jednak, jeśli chcemy pracować zdalnie przez nieokreślony czas, należy pomyśleć o meblach, jak do gabinetu.

Domowy gabinet z prawdziwego zdarzenia 

Niewykorzystywany stół w jadalni można zmienić w miejsce pracy, które nam z powodzeniem wystarczy. Jednak, o ile to możliwe, o wiele lepiej będzie urządzić sobie zaciszny kącik do pracy w osobnym pomieszczeniu. Jeśli nie mamy miejsca, możemy wydzielić strefę pracy w salonie lub nawet sypialni. Gdy nie podejmujemy spotkań biznesowych w domu, wtedy nie ma znaczenia, w którym pomieszczeniu urządzamy biuro. Ważniejsze jest, aby dla nas było funkcjonalne.

Zacząć powinniśmy od biurka – może to być i stół, i blat na odpowiednim stelażu. W wąskim pokoju można po prostu pod oknem umieścić blat na szerokość pomieszczenia. Posłuży on jako biurko, półka na dokumenty, a nawet miejsce do postawienia niezbędnych rzeczy, jak drukarka albo pojemnik z przyborami piśmienniczymi. Klasyczne biurko też świetnie się sprawdzi. Nie musi być duże, ale w mniejszych modelach może brakować miejsca choćby na ułożenie bieżących dokumentów. Dlatego nie zawsze minimalistyczny mebel będzie spełniał nasze oczekiwania.

Ważne są elementy dodatkowe, które podniosą wartość miejsca pracy, ale i sprawią, że zacznie wyglądać jak prestiżowy gabinet. Na blacie postawmy lampkę biurkową. Jest ona świetnym dodatkiem dekoracyjnym, ale i oświetli nam miejsce pracy w ciemniejszy dzień. Na rynku znajdziemy wiele modeli, od nowoczesnych modeli led, po klasyczne lampy ze szklanym kloszem – na pewno znajdziemy coś dla siebie. Praktycznym rozwiązaniem jest zebranie wszystkich piór i długopisów w jednym pojemniku. Może to być drewniana skrzynka, szklany wazonik, czy po prostu organizer, który zawiesimy na ścianie. 

Nie zapominajmy o krześle z oparciem, nie da się pracować, siedząc na stołku. Wygodne fotele wykonane ze skóry lub ekoskóry zawsze dają wrażenie pokoju prezesa. Zwykłe taborety, choć proste i poręczne, nie zdadzą egzaminu jako krzesła biurowe z prawdziwego zdarzenia. Szukasz inspirujących dodatków? Postaw w domowym gabinecie rośliny. Zieleń to kolor dobry dla wzroku, który sprawia, że oczy odpoczywają. A ozdobna donica doda wnętrzu szyku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here