Kampania produktowa jest najlepszym przykładem tego, że prowadzenie sprzedaży w Internecie przybiera coraz bardziej skomplikowane i zaawansowane – lecz przy tym również coraz skuteczniejsze – formy. Znana z Google AdWords forma reklamy podbija serca kolejnych dystrybutorów i sprzedawców, zaskakując wysoką konwersją. Na czym dokładnie polega? Przekonaj się sam!

Kampanie produktowa – Google sprzeda za Ciebie

Największym benefitem kampanii produktowej jest fakt, iż użytkownik może poznać szczegóły Twojej oferty jeszcze zanim przejdzie na konkretną podstronę. Daje Ci to możliwość konkurowania z innymi sprzedawcami już na etapie wpisywania w wyszukiwarkę interesującej użytkownika frazy!

Jak to możliwe? Kojarzysz ten pasek ze zdjęciami, nazwami i cenami produktów, który pojawia się obok wyników wyszukiwania? Tak właśnie wyglądają towary biorące udział w kampaniach produktowych. Małymi literkami są co prawda dopisane nazwy sklepów, jednak to cena jest najsilniej wyeksponowana – i to na jej podstawie użytkownicy Internetu najczęściej podejmują decyzję.

Prowadzenie kampanii – AdWords dla specjalistów

Jeśli rozważasz zaangażowanie się w kampanie produktowe AdWords – lub w ogóle jakiekolwiek inne działania, prowadzone w Google AdWords – najlepiej poproś o pomoc specjalistę i… ucz się od niego. Podczas gdy on będzie korzystał ze swojego doświadczenia, by jak najlepiej dobrać wszystkie parametry kampanii produktowej, Ty możesz zapoznać się z teorią, a później – praktyką.

W ten sposób lepiej zrozumiesz prawidła rządzące rynkiem internetowej reklamy i być może kiedyś będziesz w stanie samodzielnie prowadzić podobne działania. Branie jednak takiego tematu w swoje ręce w sytuacji, gdy nie masz o AdWords bladego pojęcia, jest równoznaczne z przepaleniem budżetu i zmarnowaniem pieniędzy.

Jak się przygotować do kampanii produktowej?

Kampanie produktowe stanowią doskonałą alternatywę wobec tradycyjnej reklamy graficznej lub tekstowej, są jednak dostępne wyłącznie dla sklepów internetowych. Tylko w ten sposób Google ma możliwość wyświetlić w wynikach wyszukiwania Twoją ofertę. To nie koniec – jako właściciel sklepu (lub operator kampanii) masz wpływ na to, jaki tekst wyświetli się po „najechaniu” kursorem na Twój produkt.

Możesz tam zawrzeć dowolną informację, jednak najkorzystniej umieścić dodatkową zachętę, która skusi potencjalnego klienta – na przykład komunikat o darmowej dostawie lub promocji na część asortymentu. Zwróć też uwagę na jakość zdjęcia danego produktu, jakie wgrasz – powinna być ona możliwie jak najwyższa.

Kluczem do skutecznej kampanii produktowej jest odpowiednie skonfigurowanie Merchant Center. Brzmi obco? Właśnie dlatego prowadzenie takich działań lepiej oddać w ręce specjalistów! Ale do rzeczy – pod tą nazwą kryje się narzędzie umożliwiające przesyłania danych produktów i informacji o marce oraz o sklepie.

Wszystko to jest niezbędne, by należycie rozpocząć jakiekolwiek działania reklamowe w Zakupach Google. Konto stworzone w Merchant Center należy połączyć z tym w Google AdWords. Co ciekawe, Twój asortyment nie ma dla Google znaczenia – kampanie produktowe mogą być prowadzone zarówno przez sklepy z dziesiątkami tysięcy produktów, jak i z… jednym.

Przyszłość kampanii produktowych

W kwestiach kampanii produktowej Google nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. To rozwiązanie obecnie dostępne jest w wielu krajach na świecie, jednak cały czas trwają testy i analizowane są rozmaite ewolucje. Rozwój kampanii produktowych warto mieć na oku, bo z pewnością będą one optymalizowane z myślą o jeszcze większej skuteczności.

Jeżeli kusi Cię Internet, lecz niestety niewiele wiesz o prowadzeniu kampanii produktowej, Google oferuje Ci naprawdę wiele przydatnych informacji. Najrozsądniej będzie jednak skorzystać ze wsparcia doświadczonego specjalisty – lub agencji – który będzie dobierał i w miarę upływu czasu edytował wszelkie ustawienia. W ten sposób ryzyko zmarnowania pieniędzy maleje, a Ty możesz obserwować rosnącą konwersję.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here