Jak zaprojektować skuteczną ulotkę?

Projekt ulotki to podstawa skuteczności tej formy przekazu. Potencjalny odbiorca, w ciągu kilku sekund, ocenia czy dana treść może być dla niego interesująca. Równie ważna jest forma, która powinna być dopasowana m.in. do sposobu dystrybucji.

W jakim celu projektuje się ulotki?

Czego oczekujemy po potencjalnych odbiorcach, którzy w otrzymają nasze ulotki? To ważne pytanie, które warto sobie zadać przystępując do projektowania. Chodzi o sformułowanie skutecznego call to action, które zmobilizuje odbiorcę do wykonania określonej czynności. Ulotka to nie tylko informacja o tym, że firma istnieje lub że w okolicy odbędzie się dany event. Mamy szanse do zachęcenia odbiorcy do wykonania określonej czynności i warto wskazać mu korzyści płynące z podjęcia takiej akcji. Prezentacja korzyści to również dobry sposób na budowanie pozytywnego wizerunku, które w przyszłości będą budzić skojarzenia z naszą marką. Dzisiejsze drukarnie, takie jak Studio Kolor, pozwalają na szybki druk tanich ulotek reklamowych, w wielu różnych formach, właściwych dla danego sposobu dystrybucji. Dobra ulotka, podana w odpowiedni sposób może zdziałać naprawdę sporo dla promocji naszej firmy, organizacji czy wydarzenia. Warto dobrze przemyśleć do kogo będzie kierowana oraz jaka forma będzie najlepsza dla naszego odbiorcy.

Jak dotrzeć do odbiorcy?

W celu sformułowania skutecznego przekazu należy zastanowić się nad tym, kto może być zainteresowany naszym komunikatem. Na tej podstawie możemy określić model odbiorcy lub odbiorców. Warto też wziąć pod uwagę sytuację, w której będą dystrybuowane ulotki. Wiedza na temat persony i okoliczności pozwoli nam na symulację zachowania odbiorcy. W ten sposób możemy zastanowić się nad tym, co w danej sytuacji będzie interesujące dla potencjalnego klienta oraz w jakiej formie zaakceptuje taką informację. Na tej podstawie, można przystąpić do formułowania treści ulotki. Najlepiej tworzyć treść wokół budowy poczucia zainteresowania i prezentacji korzyści. Nie zawsze chodzi o to by prezentować całą wiedzę i wyczerpać dany temat. Forma oparta o hasła odwołujące się do oferowanych korzyści w większości przypadków zostanie uznana za wystarczającą i ciekawą. Na bazie takiej treści łatwiej jest także sformułować skuteczna wezwanie do działania CTA, np. mobilizujące odbiorcę do sięgnięcia po szczegółowe informacje o tematach zainicjowanych w ulotce.

Jak wygląda dobra ulotka?

Forma ulotki powinna być dopasowana do okoliczności, w których otrzyma ją odbiorca. Mniejsze ulotki to właściwe rozwiązanie do kolportażu w sposób tradycyjny, gdy na wzbudzenia zainteresowania odbiorcy mamy zaledwie kilka sekund. Są wygodne w transporcie, co znacznie zwiększa szanse na to, że osoby którym zostały wręczone zachowają je, o ile zostaną uznane za źródło potrzebnych informacji.

Projektując ulotkę lepiej zdecydować się na spójne formatowanie i kolorystykę nawiązującą do barw firmowych. Grafiki i zdjęcia powinny być dobrej jakości, a hierarchia tekstu oczywista. Przejrzysta i czytelna forma to podstawa szybkiego informowania o tematyce i budowania zainteresowania potencjalnych odbiorców. Chodzi o to, aby na pierwszy rzut oka, było wiadomo o czym informuje nasza ulotka. Dzięki temu zminimalizujemy ryzyko kolportażu poza grupą docelową. Zazwyczaj, odbiorcy oceniają treść jednym spojrzeniem i to jest przestrzeń, którą mamy na wzbudzenia zainteresowania.

Treść ulotki powinna wprost prezentować korzyści i konkrety. Przejrzysty język korzyści bez lania wody, to klucz skutecznego przekazu. Pisząc, nie zaszkodzi zastosować zasad AIDA, które stosuje się przy tworzeniu większości treści reklamowych. Cel ulotki powinno podkreślać zgrabne i zapadające w pamięć CTA, które skłoni klienta do konwersji i interakcji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here