Jak zadbać o odpowiednie konfekcjonowanie produktów?

0
291

Aby zamówienie złożone przez klienta trafiło do niego zgodnie z jego specyfikacją musi przejść przez kilka etapów. Ich sprawna i prawidłowa realizacja jest bardzo ważna dla ostatecznej satysfakcji klienta. Dla odbiorcy najważniejszymi wartościami jest bowiem nie tylko cena, ale również szybko i poprawnie zrealizowane zamówienie. Nikt z nas przecież nie chciałby otrzymać innych produktów niż te, na które właśnie czeka.

Konfekcjonowanie produktów to wszystkie działania prowadzące do posortowania, zapakowania oraz odpowiedniego oznaczenia towarów zgodnie z potrzebami klienta. Jest to ostatni etap pakowania produktu przed wysłaniem go do odbiorcy. Usługa konfekcjonowania towarów wchodzi w zakres działań firm zajmujących się tzw. co-packingiem. Z takich usług bardzo często korzystają producenci.

Jak odpowiednio konfekcjonować produkty?

Odpowiedź na to pytanie oraz przybliżenie istoty konfekcjonowania znajduje się pod adresem: https://oexebusiness.com/konfekcjonowanie-i-pakowanie-produktow-jak-robic-to-lepiej-w-e-sklepie

Na pewno nie należy traktować tego etapu sprzedaży z przymrużeniem oka. Jest on równie istotny jak inne procesy. Nie tylko wpływa na satysfakcję klienta i bezpieczeństwo dostarczanych produktów, ale pozwala na uniknięcie strat i zwrotów z tytułu pomyłek czy uszkodzeń.

Trzeba też pamiętać o uwzględnieniu konfekcjonowania w kosztach ogólnych działalności. Często wydaje się, że koszt opakowania to niewielki procent wartości produktu. Tymczasem przy wysokiej sprzedaży koszty opakowania i samego pakowania to naprawdę poważne sumy.

Konfekcjonowanie produktów standardowo powinno przebiegać dwuetapowo. Produkty formowane są w zestawy zgodne z zamówieniami klienta. Następnie są pakowane i odpowiednio oznaczane. Na specjalne życzenie klienta mogą być dodatkowo pakowane w ozdobne opakowania, czyli pakowane na upominek.

Istnieją również czynności, których przy prawidłowym konfekcjonowaniu z pewnością robić nie należy. Na przykład brak dodatkowego opakowania i etykietowanie bezpośrednio na opakowaniu producenta czy oklejanie taśmą klejącą i folią.

Prawidłowe dzielenie, czyli konfekcjonowanie nie może przebiegać przypadkowo. Proces ten wymaga zastosowania odpowiedniej procedury, sekwencji działań. Za to odpowiedzialna jest logistyka. Dzięki temu każdy proces jest w maksymalnym stopniu wydajny i efektywny.

Podsumowując istnieją pewne niepisane zasady określające jak powinno lub jak nie powinno wyglądać konfekcjonowanie oraz jak odpowiednio przygotować ten proces. Z całą pewnością nie wolno go lekceważyć, bo wpływa on bezpośrednio na satysfakcję klienta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here