Rozpoczynając działalność gospodarczą, każdy nowy przedsiębiorca stara się jak najefektywniej wykorzystać wszystkie swoje zasoby pieniężne – poszukuje oszczędności. A tym samym chce jak najskuteczniej reklamować firmę. Poznaj kilka ciekawych skutecznych sposobów na promocję działalności. Tak aby wykorzystać cały budżet przeznaczony na reklamę jak najskuteczniej.

Promuj siebie jako eksperta

Zostań twarzą swojej firmy, spraw aby klienci kojarzyli Ciebie jako eksperta w swojej dziedzinie. Załóż blog firmowy, lub zostań autorem na znanym blogu tematycznym. Warto też napisać ciekawy artykuł i opublikować go w znanej gazecie branżowej. Ważne aby klienci przede wszystkim kojarzyli Ciebie, a Twoja firma zyska na tym.

Zorganizuj konkurs

Wiele osób uwielbia rywalizację, wykorzystaj to i zorganizuj konkurs związany z Twoją firmą. Nagroda nie musi być dużej wartości, ważne aby nagroda główna była w formie rzeczowej, natomiast pozostałe nagrody mogą być w formie bonów lub rabatów na produkty lub usługi w Twojej firmie.

Zbierz fundusze na szczytny cel

Zorganizuj zbiórkę funduszy na szczytny charytatywny cel. Skup się przede wszystkim na sukcesie akcji, nie na tym aby dzięki niej wypromować firmę. A osoby uczestniczące w akcji docenią ten fakt, i Twoja firma zdecydowanie zyska na tym na wizerunku.

Podaruj coś za darmo

Podaruj klientom produkt ze swojej oferty, i poproś o opinię. Nie tylko zyskasz w oczach klientów, ale co istotne poznasz prawdziwe opinie o produktach które sprzedajesz. Jest to niezwykle istotna kwestia, ponieważ pozwala zweryfikować jakość i użyteczność danego produktu. Produkt niekoniecznie musi być rozdawany bez transakcji. Dobrą sposobnością jest sprzedaż jakiegoś produktu, a w zamian za opinię podarowanie dodatkowego.

Napisz poradnik

Stwórz profesjonalny i rzetelny poradnik branżowy, przekaż właściwą i wartościową wiedzę i udostępnij go za darmo. Klienci docenią ten fakt, a tym samym znacznie chętniej będą chcieli skorzystać z oferty Twojej firmy.

Zorganizuj piknik

Zrób coś dla lokalnej społeczności, zorganizuj festyn lub piknik rodzinny, zaproś nie tylko pracowników swojej firmy, ale także lokalną społeczność. Każda osoba doceni taki gest, a tym samym pozytywny wizerunek firmy znacznie wzrośnie w oczach klientów. Dodatkowo w ramach imprezy można zorganizować wyprzedaż z bardzo atrakcyjnymi cenami, dzięki czemu dodatkowo możemy odzyskać część funduszy.

Zainwestuj w gadżety

Klienci uwielbiają darmowe akcesoria, nie istotne czy są to kubki, otwieracze do butelek, poduszki, czy też pendrive niewielkiej pojemności. Istotnym elementem jest to aby był za darmo dodawany do każdej transakcji, był łady oraz zawierał logo.

Zachęć do wywiadu

Napisz do kilku gazet, tematycznych blogów, stacji radiowych czy też portali internetowych czym się zajmujesz i dlaczego warto przeprowadzić z Tobą wywiad oraz przedstawić Twoją firmę.

Nagraj film o swojej firmie

Masz ciekawy pomysł na film przedstawiający Twoją firmę bez wykorzystywania profesjonalnego sprzętu video? Stwórz taki film i opublikuj go we wszystkich mediach gdzie tylko istnieje taka możliwość. Jeżeli film okaże się naprawdę ciekawy i nieszablonowy zadziała marketing szeptany i viral, przez co Twoja firma bardzo szybko dotrze do dużej grupy odbiorców.

Skuteczna promocja firmy nie musi być droga, bardzo istotna w kwestiach każdej reklamy jest pomysłowość i nieszablonowość. Jeżeli do tej kwestii podejdziemy w odpowiedni sposób, nie tylko reklama będzie skuteczna, tania ale przede wszystkim przyniesie wymierne korzyści finansowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here