Magento jest najbardziej rozbudowanym skryptem służącym do prowadzenia sklepu internetowego. Ze względu na swoje właściwości przeznaczony jest głównie dla dużych serwisów. W dzisiejszym artykule podpowiadamy jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy, który działa na skrypcie Magento.

Magento – charakterystyka

Magento powstał w 2008 roku i z początku rozwijany był przez Grupę Varien. W późniejszych latach skrypt przejęty został przez Ebaya. Użytkownikom zostały udostępnione 3 wersje skryptu – dwie płatne oraz jedna darmowa, znana pod nazwą Community Edition. Magento w tej odsłonie oparty jest o licencję Open Source, która w znaczącym stopniu rozwijana jest przez społeczność. Darmowa wersja wystarczy, by stworzyć sklep internetowy, pracujący w oparciu o najnowocześniejsze rozwiązania.

Magento popularny jest przede wszystkim z powodu ilości dostarczanych przez niego funkcjonalności. Webmaster w tym przypadku, w odróżnieniu od innych skryptów, nie znajdzie się w takiej sytuacji, która uniemożliwiała mu rozszerzenie możliwości sklepu internetowego. Skrypt posiada bardzo rozbudowany system analiz, raportowania, zarządzania użytkownikami i produktami, wersję mobilną oraz przyjazne systemy płatności.

Ciekawym rozwiązaniem zastosowanym w skrypcie jest to, że można ustawić dowolny wygląd szablonu sklepu dla konkretnego produktu. Oznacza to, wybrana rzecz będzie się klientowi prezentowała inaczej, niż inne rzeczy w danym zakresie czasowym.

Magento posiada wiele zalet i nadaje się idealnie do prowadzenia dużych sklepów internetowych. Jednym z plusów tego skryptu jest to, że posiada on duże możliwości optymalizacji kodu pod SEO. W porównaniu do innych systemów Magento wypada najlepiej pod tym kątem.

Magento – jak pozycjonować sklep internetowy?

Jednym z kryteriów, na który patrzymy wybierając skrypt do sklepu internetowego jest to, czy umożliwia on edycję kodu pod kątem pozycjonowania. W tej kwestii Magento wypada najlepiej w porównaniu do innych skryptów.

W dzisiejszym artykule opiszemy tylko i wyłącznie On-Page SEO, czyli optymalizację strony w taki sposób, by miało to korzystny wpływ na jej siłę oraz widoczność w wynikach wyszukiwania. Magento sam w sobie oferuje użytkownikowi przeprowadzenie odpowiedniej konfiguracji pod SEO.

Przedstawiamy listę rzeczy, których można dokonać w skrypcie:

  • Edycja znaczników meta dla kategorii, produktów oraz stron statycznych – meta tagi to treść, która wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania. Dzięki nim użytkownik ma możliwość dowiedzenia się tego, co znajduje się na konkretnej stronie, a roboty wyszukiwarek na podstawie tych znaczników określają, czy dana treść jest warta tego, by została wyświetlona wysoko w wynikach wyszukiwania.
  • Dynamiczne określone tytuły strony (H1) – Nagłówek 1 to część treści, której nadajemy największą moc. Znacznikiem H1 oznacza się przeważnie tytuły strony lub nazwy kategorii. W Magento mamy możliwość ustawienia dynamicznych nagłówków, co znacznie ułatwia pracę o raz wpływa na ranking strony w wyszukiwarkach.
  • Unikatowe dla każdego produktu adresy URL – niezwykle istotnym elementem w SEO są adresy URL. Ważne jest to, by ścieżka prowadząca na przykład do konkretnego produktu miała logiczny sens, np. nazwasklepu.pl/AGD/lodówki/produkt/
  • Zdefiniowanie własnej strony błędu – ważną częścią On-Page SEO jest stworzenie strony błędu. Trafi na nią każda osoba, która znajdzie się w nieodpowiednim miejscu w naszym sklepie, np. wejdzie na adres nazwasklepu.pl/AGD/dasijdi333. W tym miejscu zamiast pustej strony powinien pojawić się komunikat o nieistniejącej kategorii lub produkcie z dodatkowymi odnośnikami do innych stron, np. odsyłaczem do najpopularniejszych produktów. W ten sposób potencjalny klient nie wyjdzie od razu ze strony, współczynnik odrzuceń się zmniejszy i wielce prawdopodobne jest to, że dana osoba dokona zakupu w naszym sklepie.
  • Automatycznie generowana mapa witryny – roboty wyszukiwarek co jakiś czas odwiedzają naszą stronę w celu zdobycia wszystkich linków, odsyłaczy oraz treści. Mapa witryny pozwala na to, by te roboty bez problemu poradziły sobie z kompletnym zaindeksowaniem treści, która znajduje się na naszej stronie.

Sklep internetowy na Magento – podsumowanie

Magento bez wątpliwości jest najlepszym skryptem służącym do stworzenia dużego sklepu internetowego. Webmasterom oferuje on nieograniczone możliwości edycji treści oraz poszerzania możliwości strony. Z racji tego, że skrypt ten jest bardzo ciężki w instalacji i obsłudze, a jego wdrożenie wymaga dużych umiejętności, najczęściej zadania te powierzane są firmom, które się w tym specjalizują, czyli software house-om (sprawdź – https://smartbees.pl/).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here