Nie wystarczy tylko chcieć, by strona www znalazła się na szczycie list wyszukiwania. Do tego potrzebna jest spora determinacja i nakłady finansowe bądź mnóstwo wolnego czasu, by wszystko zrobić własnymi siłami. Ciągłe przepychanki na szczycie są efektem działań SEO. Mówi się na nie też pozycjonowanie i optymalizacja. W czasach kiedy algorytm wyszukiwania największej światowej wyszukiwarki ciągle jest modyfikowany, trzeba nie lada wyczucia, aby przewidzieć właściwe kroki i wdrożyć odpowiednie działania.

1. Na pierwszej linii frontu
Chcąc dowiedzieć się jak najwięcej, zacząć trzeba od wykonania przeglądu. Strona www jest jak każdy obiekt techniczny. Poszczególne elementy współdziałają ze sobą ściśle i w ten właśnie sposób należy je analizować. Jednak za czym do tego dojdzie, czyli do oceny całościowej należy wykonać lustrację każdej części z osobna. Zaczyna się od przeglądu warunków technicznych plików. Audyt strony może się rozpocząć od zbadania wieku domeny. Ogólnie wiadomo, że im domena starsza, tym więcej można sobie pozwolić w czasie prac nad optymalizacją i pozycjonowaniem. Adres ma już swoją historię i jeśli jest poprawna, roboty łaskawiej patrzą na nią swym algorytmicznym okiem.

2. Prefiks www
Możliwe są dwie wersje adresacji. Jedna może zawierać dopisek www druga wtedy będzie bez prefiksu. Należy się zdecydować na jedną z nich. Na drugą trzeba wtedy zastosować przekierowanie 301. W ten sposób zapobiegniemy indeksowaniu obu wersji. Jeśli roboty zindeksują oba warianty, mające tę samą treść, z pewnością ocenią je jako zdublowany content.

3. Nadciąga nowe
Z chwilą wprowadzenia nowej polityki, której synonimem jest mobile first index, wszystkie serwisy www będą oceniane przez pryzmat wersji mobilnej. Jeśli nie będą przystosowane do wymagań sprzętu przenośnego, wylądują na końcu kolejki. Pierwszeństwo będą miały serwisy wyposażone w wersje dla urządzeń mobilnych.

4. Praca nad usability
Kolejnym posunięciem jest audyt strony www z uwzględnieniem optymalizacji treści i warstwy programistycznej. Marketing internetowy musi być wykonywany solidnie przede wszystkim w obrębie serwisu.
Teksty muszą być bezwzględnie oryginalne i najlepiej, żeby je napisał profesjonalny copywriter. Roboty wyszukiwarek tropią dosłowne „cytowania” i nie dają za to wielu punktów niepokornym serwisom. Na tym etapie należy również zająć się doborem i wcześniejszą analizą keywords. Trzeba to zrobić przed napisaniem tekstów, żeby twórca treści mógł je w naturalny sposób umieścić w kontekście. Słowa kluczowe można zebrać w listę, do której stworzenia posłużyć może wyszukiwarka. Dzięki jej sugestiom da się ustalić, jakich najczęściej zwrotów w danym temacie używają internauci.
Dopracowanie kodu HTML polega na sprawdzeniu tagów znajdujących się w sekcji head dokumentu. Znajdują się tam dwa znaczniki charakterystyczne dla wyświetlającej się informacji o stronie, zawarte w rekordzie wyników wyszukiwania. Pierwszym jest tytuł, wyświetlany w pierwszej linii. Drugi to opis, czyli „description”. Zajmuje trzecią linię wypisu. Służy do przekazania użytkownikom krótkiej charakterystyki zawartości strony.

5. Sieć powiązań
Inaczej link building w google, czyli zespół odnośników, łączących serwis z zewnętrznym światem internetu. Praca obejmująca marketing sieciowy dotyczącym pozycjonowania pozwala webmasterowi wypłynąć na szerokie wody i łączyć obsługiwaną stronę ze światem poprzez linki prowadzące do różnych miejsc świata. Do tego wykorzystuje się tworzone na zamówienie strony tworzące tak zwane zaplecze. Są to małe serwisy powiązane tematycznie z docelową stroną. Odnośniki można zbierać w różnych miejscach, na przykład uczestnicząc w życiu lokalnych grup działających na niwie mediów społecznych lub wykorzystując do tego blogi. Content marketing podsuwa wiele rozwiązań i narzędzi i nie trzeba ograniczać się tylko do kilku najbardziej popularnych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here