Content marketing w praktyce

Infografika to złoty środek pomiędzy tekstem a grafiką. Opowiada pewną historię, prezentuje w prosty sposób skomplikowany temat czy ilustruje zagadnienia branżowe. Dlaczego tworzenie infografik jest efektywne i jakie korzyści przynosi firmie?

Tworzenie infografiki – najważniejsze zalety

Nasz mózg przetwarza o wiele szybciej proste grafiki z opisem niż treść w formie długiego tekstu. Z tego względu infografiki cieszą się ogromną popularnością, szczególnie jeżeli chcemy przejrzyście przedstawić trudny temat. Odbiorcy są w stanie od razu przyswoić treść i zrozumieć relacje przyczynowo-skutkowe, bez zagłębiania się w szczegółowe informacje. Jako że infografiki łatwo zapadają w pamięć, dzięki atrakcyjnej formie, często wykorzystywane są przez agencje content marketingu.

Agencja content marketingu – profesjonalne infografiki

Agencja content marketingu specjalizuje się w projektowaniu i planowaniu różnych sposobów komunikacji z odbiorcami. Aby treść wywołała reakcję potencjalnych klientów, należy dobrze poznać profil i charakter działalności, cele firmy, jej grupę docelową. Agencja content marketingu opracowuje dla marek najskuteczniejsze sposoby prezentacji danych – infografiki powinny być jak najbardziej przejrzyste i angażujące. Często można spotkać kolorowe, dynamiczne, zabawne i odwołujące się do emocji treści graficzne, jednak wybór sposobów wizualizacji jest uzależniony od przekazu i specyfiki tematu.

Jak tworzyć atrakcyjne infografiki?

Nie każda infografika będzie wystarczająco czytelna dla odbiorcy, dlatego warto poznać kilka zasad tworzenia przystępnych treści. Bardzo dobrym pomysłem jest rozrysowanie planu, czyli jak grafika ma przedstawiać poszczególne elementy. Podczas tworzenia treści warto użyć palety barw, ikon, tekstury oraz dobrać odpowiedni układ poszczególnych elementów – infografika nie może przytłaczać treścią. Ważnymi częściami wizualizacji powinny być przykuwający uwagę tytuł, linie tekstu wyróżnione kolorem, pogrubieniem czy wielkością czcionki. Jeżeli chcemy przekazać dużą ilość informacji, najlepiej postawić na konkretne dane wraz z krótkim opisem lub wybrać te najistotniejsze.

Jesteśmy wzrokowcami, dlatego infografika powinna wyróżniać się atrakcyjnym designem, na który składają się ikony, fonty, zróżnicowana paleta kolorystyczna, minigrafiki oraz niewyróżniające się tło. Infografiki można przygotowywać do konkretnych kampanii i różnego rodzaju publikacji, treści rozrywkowych, edukacyjnych, eksperckich czy specjalistycznych. Agencje content marketingu posiadają zespół specjalistów, w tym grafików i copywriterów, tworzących infografiki o potencjale wirusowym, chętnie udostępniane przez użytkowników. Dlatego warto zwrócić się właśnie do nich – dzięki temu zwiększamy szanse na szeroki zasięg treści i powodzenie kampanii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here