Marketing szeptany inaczej zwanym buzz marketing związany jest z budowaniem zainteresowania odbiorców wokół konkretnego produktu lub marki. W buzz marketingu chodzi o rozgłos, o dyskutowanie na temat konkretnego produktu lub usługi i wzbudzanie zainteresowania nim innych osób które wcześniej nie miały okazji spotkać się z reklamowanym przedmiotem. Zatem efektem marketingu szeptanego jest dobrowolne i spontaniczne rozmowy konsumentów. Rola marketingowców ogranicza się jedynie do pobudzenia dyskusji o marce i jej produktach, dlatego też informacje i dyskusje rozchodzą się między konsumentami bardzo naturalnie. Ludzie bardziej ufają swoim znajomym i chętniej wybiorą polecany przez ich produkt niż zaufają reklamie.

Buzz marketing czyli marketing szeptany

Do konkretnych działań związanych z marketingiem szeptanym możemy zaliczyć:

– aktywność na portalach społecznościowych;

– komentowanie wydarzeń związanych z naszą branżą;

– współpraca z zewnętrznymi stronami, serwisami;

– zabieranie głosu w dyskusjach prowadzonych na forach tematycznych;

– komentowanie wpisów na blogach;

– inicjowanie dyskusji;

– wystawianie opinii produktom;

– rozmowy z mediami;

– publikowanie artykułów specjalistycznych, dzielenie się wiedzą;

Skuteczny marketing szeptany?

Marketing szeptany cieszy się ostatnio dużym powodzeniem i jest bardzo często stosowany przez wiele agencji marketingowych. Nie ma czemu się dziwić, ponieważ internet dostarcza nam wielu narzędzi, które pomogą przekazać informacje dalej w celu ich rozprzestrzeniania. Buzz marketing możemy z powodzeniem prowadzić w serwisach społecznościowych, blogach czy forach internetowych. Prawidłowo prowadzony marketing pozwala na moderowanie dyskusji i wywoływać konkretne tematy. Kluczem do wszystkiego jest naturalność i nie nachalność ponieważ może to zaszkodzić nie tylko produktowi, ale nawet marce.

Buzz marketing jest skuteczną formą budowania pozytywnego wizerunku marki i produktu. Daje nam to możliwość dotarcia do wielu potencjalnych klientów, klientów wśród których dany produkt będzie cieszył się nie tylko dużą popularnością ale także co istotne wiarygodnością. Dzięki długofalowym działaniom marketingu szeptanego możemy zwiększyć ruch na naszej stronie internetowej, sprzedaż produktów wzrośnie, a w serwisach społecznościowych pozyskamy rzeszę nowych fanów. Dodatkowo niezwykłym atutem tego rodzaju marketingu jest fakt, że wymaga stosunkowo niewielkiego nakładu pracy a działania są przede wszystkim oparte o fora, strony internetowe, blogi i w głównej mierze serwisy społecznościowe do których dostęp jest darmowy. Marketing szeptany możemy wykorzystać do promocji dowolnego produktu, dowolnej marki czy też wydarzenia.

Marketing szeptany to niezwykle skuteczna forma marketingu, jednak należy pamiętać, że jeżeli „szepty” prowadzone przez agencję lub konkretnego marketingowca są nieudolne i nachalne to tak naprawdę mogą one zaszkodzić produktowi czy też marce narażając firmę na poważne problemy i straty materialne. – zwłaszcza kiedy stosowane są chwyty nieetyczne i nieuczciwe. Jednak takie techniki są coraz rzadziej spotykane, ponieważ użytkownicy internetu bardzo szybko wychwytują takie zabiegi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here