W dzisiejszym świecie firmy (zwłaszcza nowe i niewielkie…) nie mają łatwo – w niemalże każdej branży rynek jest już nasycony. Aby przebić się przez tłum konkurencji, marki muszą przyciągać klientów na różne sposoby. Jednym z nich jest content marketing. Dziś skupimy się na prowadzeniu bloga firmowego. Sprawdź, czy to narzędzie odpowiednie dla Twojego biznesu!

Zalety prowadzenia bloga firmowego

Czy wiesz, że bardzo wielu klientów podejmuje decyzje zakupowe w oparciu o informacje znalezione w sieci?

Dlatego też podstawową zaletą prowadzenia bloga firmowego jest fakt, że jest to miejsce, w którym możesz komunikować się z fanami swojej marki. W publikacjach możesz przekazywać informacje o swoich produktach, o misji i wizji swojego biznesu, o całej branży. Tworząc wyczerpujące dany temat materiały, staniesz się dla swoich czytelników swego rodzaju ekspertem.

Im ciekawsze będą to treści, tym chętniej odbiorcy się nimi podzielą z przyjaciółmi, np. w mediach społecznościowych. W przypadku publikacji na blogu firmowym znajomi nie tylko przeczytają artykuł czy obejrzą video, ale równocześnie przy okazji dowiedzą się o Twojej firmie!

Jeśli będziesz udostępniać wartościowe dla czytelników treści, będziesz mógł przekazywać w nich wszystko to, za co płaci się wykupując czas lub miejsca reklamowe. Możesz dokładnie zaprezentować im produkt, jego zastosowanie w różnych okolicznościach. Co więcej, kiedy blog jest prowadzony w oparciu o dobrą strategię, rozwiewa wątpliwości potencjalnych klientów dużo skuteczniej niż reklama.

Dodatkowo blog firmowy może pomagać w pozycjonowaniu strony www, zwłaszcza na frazy z tzw. „długim ogonem”. W dużym skrócie: jeśli we wpisach blogowych odpowiadamy na pytania, które mogą stawiać nasi potencjalni klienci, nasza witryna poszybuje w górę w wynikach wyszukiwarki Google!

Wady prowadzenia bloga firmowego

Każdy medal ma dwie strony – także prowadzenie własnego bloga firmowego. W tym przypadku jednak nie są to wady, a raczej przeszkody… które oczywiście można pokonać z pomocą specjalistów-freelancerów lub tych pracujących w agencjach (marketingowych, interaktywnych, contentowych).

Przede wszystkim prowadzenie bloga to czas poświęcony tej czynności. Nie jest to przecież jednorazowa akcja, a regularne tworzenie angażujących treści! Na bieżąco należy badać potrzeby klientów, aby móc publikować content, który wciąż będzie dla nich wartościowy. Treści muszą interesować odbiorców nie tylko merytorycznie, ale również po prostu muszą się podobać. Dlatego należy sięgać po różnego typu formy: artykuły, grafiki, video, podcasty.

Do tego wszystkiego przyda się dobrze opracowany plan contentowy, który będzie obejmować co najmniej kilka miesięcy do przodu. Trzeba go jednak ciągle uzupełniać i aktualizować, bo to, co mogłoby zainteresować czytelnika dzisiaj, niekoniecznie będzie dla niego ciekawe za 2 tygodnie!

Podsumowanie – czy prowadzić bloga firmowego?

Czy w świetle wymienionych argumentów warto jest prowadzić bloga firmowego? Odpowiedź jest bardzo prosta: warto!

Trzeba jednak pamiętać, że samo założenie bloga firmowego to za mało – będzie on dobrze działał jedynie wtedy, gdy będzie dobrze prowadzony.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here