Biała lista VAT – podstawowe pytania i odpowiedzi

0
Biała lista VAT

Biała lista podatników VAT została stworzona w celu utrudnienia nieuczciwym przedsiębiorcom funkcjonowania i wsparcia podmiotów prawidłowo naliczających i odprowadzających podatki. Czym jest Biała lista podatników Vat? Jak funkcjonuje? Jednym z dobrych sposobów poznania tego narzędzia jest odpowiedź na najczęściej zadawane przez podatników pytania.

Czym jest Biała Lista VAT?

Biała lista VAT to wykaz o podatnikach, funkcjonujący od 1 września 2019 roku. Zastąpiła funkcjonujące wcześniej listy podatników VAT: zarejestrowanych i niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT. Ma za zadanie pomóc firmom szybko i skutecznie weryfikować kontrahentów. Podstawa prawna do funkcjonowania tego narzędzia znajduje się w Ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 685 z późn. zm.) zwanej dalej „Ustawą o VAT”. Biała lista podatników VAT została opisana w art. 96b.

Wyciąg z przepisów:

Art.  96b. 

  1. Szef Krajowej Administracji Skarbowej prowadzi w postaci elektronicznej wykaz podmiotów:

1) w odniesieniu do których naczelnik urzędu skarbowego nie dokonał rejestracji albo które wykreślił z rejestru jako podatników VAT;

2) zarejestrowanych jako podatnicy VAT, w tym podmiotów, których rejestracja jako podatników VAT została przywrócona.

  1. Wykaz jest udostępniany w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych w sposób umożliwiający sprawdzenie, w tym automatycznie, czy podmiot znajduje się w wykazie na wybrany dzień, przypadający nie wcześniej niż w okresie 5 lat poprzedzających rok, w którym podmiot jest sprawdzany. Dane tego podmiotu są udostępniane według stanu na wybrany dzień, z wyjątkiem danych, o których mowa w ust. 3 pkt 1-3, które są udostępniane według stanu na dzień sprawdzenia.

Jakie dane wskazywane są w wykazie?

W ramach białej listy podatników VAT szef Krajowej Administracji Skarbowej podaje dane aktualne. Przeszukując listę okazuje się jednak, że możliwe jest również wyświetlenie informacji w określonej dacie (archiwalnej). Potwierdzeniem wyszukania danych jest wynik wyszukiwania z unikalnym identyfikatorem wyszukiwania – można je zapisać lub wydrukować.

Jakie opcje umożliwia Biała Lista podatników VAT?

Biała lista podatników VAT prowadzona jest przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej, na stronie internetowej Ministerstwa Finansów. Lista dostępna jest bezpłatnie dla wszystkich. Można przeszukiwać ją wskazując odpowiednio numer kontrahenta: NIP, REGON, lub numer rachunku bankowego, a także szukając po nazwie firmy (lub imieniu i nazwisku osoby fizycznej). W zakresie wprowadzania danych do wykazu – szef Krajowej Administracji Skarbowej pobiera dane automatycznie z dostępnych rejestrów publicznych. Nie ma więc konieczności podejmowania żadnych działań (poza obowiązkami rejestrowymi z innych przepisów) w celu znalezienia się na białej liście podatników VAT.

Jak korzystać z wykazu?

Biała lista podatników VAT jest narzędziem, które umożliwia uniknięcie negatywnych konsekwencji ewentualnego nieodpowiedniego zachowania naszego kontrahenta. Dlatego przed podjęciem współpracy, lub przed planowaną zapłatą za usługę lub towar należy zweryfikować czy dany podatnik znajduje się na białej liście podatników VAT. Należy również sprawdzić czy numer rachunku bakowego podany przez niego na fakturze jest taki sam jak numer rachunku na białej liście podatników. Rekomendowane jest także analizowanie własnych danych firmowych zamieszonych w wykazie. W szczególności jeżeli podatnik planuje przyjmowanie płatności powyżej 15 000 zł. Tak aby nie narażać na ewentualną odpowiedzialność również swoich kontrahentów i klientów. W tym rozumieniu Biała lista podatników VAT stanowi jedno z ważniejszych narzędzi badania wiarygodności partnera biznesowego.

Dlaczego warto dbać o wygląd swojego auta?

0
Dlaczego warto dbać o wygląd swojego auta

Samochód to dla wielu osób nie tylko środek transportu – to również pewnego rodzaju pasja. Takie nastawienie sprawia, że chcemy jeszcze bardziej dbać o swoje auto, troszcząc się zarówno o kondycję lakieru, czy reflektorów, jak i stan tapicerki i zapach panujący wewnątrz. Prawda jest taka, że nie ma absolutnie żadnego powodu, aby nie dbać o swoje auto. To w końcu coś, na co wydaliśmy całkiem niemało pieniędzy. Coś, co ma nam służyć do bezpiecznego przemieszczania się do dowolnego miejsca na świecie. Jeśli zatem dana rzecz warunkuje nasz stopień bezpieczeństwa i komfortu na drodze – nie warto oszczędzać na zabiegach, które go usprawnią oraz sprawią, że jazda będzie jeszcze przyjemniejsza.

Auto detailing Lublin – czym jest i co wchodzi w jego skład?

Auto detailing Lublin to przede wszystkim kompleksowe usługi z zakresu kosmetyki pojazdów. Nie są to jedynie czynności polegające na myciu powierzchni i czyszczeniu wnętrza auta, ale również wiele innych zabiegów, które mogą mieć znaczący wpływ na poprawę wyglądu i działania auta. Auto detailing Lublin obejmuje takie usługi jak:

  • nakładanie powłok nanotechnologicznych;
  • woskowanie i polerowanie lakieru;
  • renowację lakieru;
  • czyszczenie wnętrza samochodu;
  • renowacja reflektorów samochodowych;
  • nakładanie folii ochronnych

Pranie tapicerki i polerowanie lakieru już nie wystarcza!

Każdy kierowca powinien mieć świadomość, co może zrobić dla swojego pojazdu, aby podrasować jego wygląd, a tym samym – umilić sobie codzienną jazdę. Na stronie internetowej https://www.carstyling-lublin.pl/ znajdziemy pełną ofertę doświadczonego studio, proponującego profesjonalny auto detailing Lublin. Wiele osób, które po raz pierwszy zdecydowały się na tego typu zabiegi dla swojego samochodu, chętnie powracają, aby nieprzerwanie wyróżniać się pięknym, zadbanym i niezawodnym autem. Auta wyjeżdżające z takiego studia przykuwają spojrzenia innych kierowców i zaciekawionych przechodniów. Warto choć raz zaobserwować efekty, jakie przynosi skorzystanie z takich usług i zakochać się w swoim samochodzie na nowo!

Na co zwrócić uwagę przy wyborze armatury wodociągowej?

0
Na co zwrócić uwagę przy wyborze armatury wodociągowej

Planowanie budowy domu to nie lada wyzwanie, które wymaga rozmaitych instalacji, znajdujących się najczęściej pod budynkiem. Armatura wodociągowa jest niezwykle istotna, ponieważ umożliwia korzystanie z toalety, prysznica oraz dzięki niej zachowana jest czystość w domu. Bez odpowiedniej armatury niemożliwe byłoby komfortowe mieszkanie.

Armatura wodociągowa – co warto wiedzieć?

Przed wyborem armatury wodociągowej, należy zapoznać się z kilkoma istotnymi uwagami. Odprowadzanie ścieków, jak i dostęp do bieżącej wody są jednymi z najważniejszych aspektów dla wszystkich mieszkańców budynku. W większych miejscowościach najlepszym rozwiązaniem może okazać się przyłączenie określonego obiektu do sieci zbiorczej. Niestety taki sposób nie jest najczęściej możliwy w mniejszych miejscowościach. Alternatywą może być wybudowanie zbiornika bezodpływowego lub przydomowej oczyszczalni ścieków. Każdy wybór jest dobry. Najważniejsze jest sprawne wykonanie instalacji oraz jej sprawne funkcjonowanie, co w przyszłości zapewni mieszkańcom komfort.

Jak wybrać potrzebne produkty?

Armatura wodociągowa pozwala na połączenie budynku z siecią wodociągową, dlatego znajduje zastosowanie w wielu miejscach. Zakup odpowiednich elementów armatury jest bardzo ważny. Wymaga się, by tego typu produkty posiadały wszystkie potrzebne atesty i certyfikaty, które potwierdzają ich jakość. Anwod https://www.anwod.com.pl/ posiada unikalną ofertę, łączącą dostosowaną cenę z wysoką jakością. Ważna jest dokładna i wysoka jakość wykonania. Przyłącza wodociągowe, które są zależne od tych elementów, są przewodami, które łączą daną nieruchomość z siecią wodociągową. Montaż tych elementów opiera się na bezpośrednim zamontowaniu w ziemi, komorach lub studzienkach.

Najważniejsze parametry specyfikacji technicznej elementów armatury wodociągowej to między innymi: zabezpieczenia antykorozyjne, maksymalna temperatura pracy, dopuszczalne ciśnienie itd. W przypadku wystąpienie jakichkolwiek wątpliwości warto poprosić o radę specjalistę.

Hurtownia hydrauliczna – wszystko czego potrzebujesz w jednym miejscu

0
Hurtownia hydrauliczna

Aktualnie na rynku istnieje wiele miejsc, w których można dokonać zakupu artykułów hydraulicznych. Jeszcze do niedawna były to głównie punkty stacjonarne, dziś sprzedaż jest prowadzona przede wszystkim w Internecie. Dzięki dostępowi do sieci nawet w okresie pandemii nie było problemu z błyskawiczną realizacją takiego zamówienia. Dlaczego jeszcze warto korzystać z usług hurtowni hydraulicznej online? Sprawdźmy!

Hurtownia hydrauliczna online

Spora konkurencja wśród sklepów hydraulicznych oznacza dla klienta korzystniejsze ceny, a niekiedy również bardziej zróżnicowany asortyment. Warto zatem robić zakupy tam, gdzie produkty są dostępne od ręki, a zamówienie jest realizowane błyskawicznie jeszcze tego samego dnia. Czas to przecież pieniądz, o czym doskonale wiedzą pracownicy hurtowni https://sklep.jarbud.opole.pl/, gdzie można liczyć nie tylko na szybkie zakupy w atrakcyjnych cenach, ale także na profesjonalne doradztwo przed sprzedażowe.

Jeśli masz wątpliwości co do wybranych produktów, z pewnością warto postawić na hurtownię, w której są zatrudnieni rzetelni pracownicy o dużej wiedzy i wieloletnim doświadczeniu w branży, a przy tym chętni do pomocy. W ten sposób, przed zakupem możesz się upewnić czy elementy znajdujące się w koszyku sprawdzą się w przypadku Twojej instalacji.

Hurtownia hydrauliczna – Opole

Jakie urządzenia powinna mieć w swoim asortymencie hurtownia hydrauliczna? Z pewnością nie może w niej zabraknąć żadnego elementu do wykonania instalacji wodnych, grzewczych, wodno-kanalizacyjnych, czy wentylacyjnych. Wybierając hurtownię, warto zatem zwrócić uwagę na rozpiętość jej oferty oraz jakość sprzedawanych produktów. Powinny one pochodzić tylko ze sprawdzonych źródeł i od renomowanych producentów, którzy słyną z wyrobów doskonałej jakości. Czy cena w tym przypadku ma znaczenie? Oczywiście! Tym samym, decydując się na zakupy elementów do instalacji hydraulicznych, warto wybrać sklep oferujący konkurencyjne ceny przy zachowaniu najwyższej jakości produktów.

Zastosowanie aluminium w konstrukcjach budowlanych

0
Zastosowanie aluminium w konstrukcjach budowlanych

Transformację nowoczesnych miast zawdzięczamy bez wątpienia aluminium, które nadało dzisiejszym megamiastom ich wyraźne linie, niepowstrzymane dążenie ku górze, piękno, funkcjonalność i przyjazność dla środowiska. Szklane fasady wieżowców biurowych są utrzymywane w miejscu przez lekkie, wytrzymałe ramy aluminiowe. Centra rozrywkowe, handlowe i wystawowe wszelkich kształtów i rozmiarów są dosłownie podtrzymywane przez ramę ze stopu aluminium. Z konstrukcji aluminiowych produkowanych przez takie firmy jak https://www.aliplast.pl/ budowane są chociażby stadiony, baseny i inne obiekty sportowe. Metal ten stał się jednym z najbardziej poszukiwanych materiałów wśród budowniczych, architektów i projektantów. A oto dlaczego.

25% całego aluminium produkowanego na świecie jest wykorzystywane w budownictwie

Wyobraź sobie, że masz bardzo lekki, ale mocny metal, który jest niekorozyjny, nietoksyczny i trwały. Może być cięte, wiercone, skręcane, wiązane, spawane i lutowane. Dzięki technologii wytłaczania można nadać mu prawie każdy pożądany kształt. Podobnie jak zestaw LEGO dla dzieci, aluminium jest kreatywnym narzędziem dla architektów, umożliwiającym tworzenie konstrukcji, których nie da się wykonać z drewna lub plastiku, a tym bardziej ze stali.

Dlatego też cieszy się ono tak dużym zainteresowaniem w nowoczesnym budownictwie.

Nowoczesne budownictwo dzięki profilom aluminiowym

Na początku ubiegłego wieku aluminium prawie nigdy nie było stosowane w budownictwie, ponieważ było zbyt drogie i nie produkowano go w wystarczających ilościach. Wszystko zmieniło się w latach 20-tych, kiedy to technologia produkcji elektrolitycznej obniżyła koszt aluminium pięciokrotnie. Metal stał się aktywnie wykorzystywany nie tylko do dachów i sklepień, jako drenaż i panele ścienne, ale także do celów dekoracyjnych.

Pierwszym budynkiem, w którym na szeroką skalę wykorzystano aluminium był słynny Empire State Building, który został ukończony w 1931 roku i do 1970 roku pozostawał najwyższym budynkiem na świecie. Aluminium zostało zastosowane we wszystkich głównych konstrukcjach budynku, a także w znacznym stopniu we wnętrzach. Jednym ze znaków rozpoznawczych budynku jest mural na suficie i ścianach lobby, wykonany z aluminium i 23-karatowego złota.

Czy warto inwestować w poleasingowe maszyny rolnicze?

0
Czy warto inwestować w poleasingowe maszyny rolnicze

Współcześni rolnicy bardzo często borykają się z problemami finansowymi. Nie ulega wątpliwości, że dla wielu z nich zakup niezbędnego w gospodarstwie sprzętu to najczęściej ogromna inwestycja. Na szczęście nie brakuje alternatywnych rozwiązań. Jednym z nich jest zakup używanego sprzętu na aukcji poleasingowej. Czy i kiedy warto zdecydować się na taki krok?

Aukcje poleasingowe

Licytacje urządzeń poleasingowych dają możliwość zakupu w 100% sprawnego sprzętu rolniczego w bardzo korzystnej cenie. Nic zatem dziwnego, że takimi ofertami interesuje się mnóstwo rolników.  Więcej informacji dotyczących maszyn i urządzeń znajduje się na stronie https://www.klaravik.pl/. Oferty na sprawne maszyny poleasingowe cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród potencjalnych nabywców z wielu powodów.

Zakup używanych środków trwałych to doskonały sposób na to, aby zaoszczędzić. Kupując rolniczy sprzęt poleasingowy za pośrednictwem sprawdzonego serwisu, nabywca ma gwarancję bezpieczeństwa transakcji. Sam proces sprzedaży jest w pełni transparentny, a każde urządzenie wystawione na aukcji jest dokładnie opisane przez biegłego rzeczoznawcę. Nie należy mieć zatem żadnych obaw związanych ze stanem faktycznego wybranej maszyny.

Dla kogo są przeznaczone aukcje poleasingowe?

O ile większość ofert poleasingowych jest najczęściej przeznaczona dla firm, to maszyny rolnicze poleasingowe może zakupić praktycznie każdy. Są one dostępne zarówno dla osób fizycznych, jak i dla rolników mających własną działalność gospodarczą.  Tym samym, niemal każdy może kupić dobry jakościowo sprzęt w przystępnej cenie.

Dlaczego warto kupić poleasingowy sprzęt rolniczy?

Zaletą aukcji poleasingowych jest bez wątpienia możliwość zakupu sprzętu od renomowanych producentów w atrakcyjnej cenie. Z reguły jest ona znacznie niższa niż w przypadku analogicznych ofert udostępnianych przez osoby prywatne. Co więcej, rolnicze maszyny poleasingowe są najczęściej niemal jak nowe, a zatem taki zakup może się okazać inwestycją na długie lata.

Nauka jazdy Lublin – jak przygotować się do egzaminu na prawo jazdy?

0
Nauka jazdy Lublin

Państwowy egzamin na prawo jazdy to zwykle bardzo stresujące wydarzenie, dla każdego początkującego kierowcy. Nawet jeżeli jesteśmy odpowiednio przygotowani, a jazda na kursie szła nam bezbłędnie, może się zdarzyć, że przed samym egzaminem sparaliżuje nas strach. Najlepszą opcją byłoby się po prostu nie stresować, jednak nie jest to tak proste, jak mogłoby się wydawać – przecież nie mamy kontroli nad reakcjami naszego organizmu. Przed pójściem do WORD zjedz posiłek, który da Ci energię na następne kilka godzin. Pamiętaj również o tym, żeby nie domyślać się za bardzo, w jakim nastroju jest akurat egzaminator, ponieważ nie przyniesie to żadnych pozytywnych skutków.

Nauka jazdy Lublin – o czym musisz pamiętać podczas egzaminu?

Kandydaci na kierowców bardzo często zapominają o różnych rzeczach na poszczególnych etapach egzaminu. Przykładowo podczas przygotowania do jazdy najczęściej popełnianymi błędami są:

  • niewłączenie świateł mijania, kiedy wymagają tego warunki atmosferyczne,
  • wyłączenie świateł, które zostały włączone podczas wykonywania pierwszego zadania

Wybierz odpowiedni Ośrodek Szkolenia kierowców

Świadomy i przemyślany wybór OSK to jedna z najważniejszych rzeczy, która zapewni spokojne zdanie egzaminu państwowego. Profesjonalna kadra i odpowiedni sprzęt pomogą Ci pokonać stres i  poczuć się swobodnie za kierownicą. Doświadczona placówka powinna przede wszystkim zapewnić swoim kursantom niezbędne materiały dydaktyczne wliczone w koszty szkolenia. Oprócz tego warto wybrać taki OSK, który będzie cieszył się dobrymi opiniami poprzednich uczestników kursów. Nie ma chyba lepszego potwierdzenia jakości świadczonych usług niż zadowoleni klienci! Nauka jazdy Lublin oferowana jest przez wiele ośrodków, jednak wybranie odpowiedniego może nie być tak proste, jak się wydaje. Jednym z najbardziej godnych polecenia OSK jest https://www.oskefektlublin.pl/, gdzie możemy mieć pewność, że zdobywana przez nas wiedza będzie na najwyższym poziomie!

Wynajem powierzchni magazynowej

0
magazyn

Istnieje wiele firm, sklepów internetowych, instytucji, fabryk, czy też indywidualnych przedsiębiorców, prowadzących własną działalność. Potrzebują one przestrzeni do przechowywania, transportu, rozładunku i kompletacji towarów. W tym celu potrzebują przestrzeni, która im to umożliwi. Do tego celu służą właśnie magazyny logistyczne.

Powierzchnie magazynowe powinny być więc odpowiednio zorganizowane, a tym zajmują się firmy, oferujące wynajem powierzchni magazynowych. Także i osoby wynajmujące takie przestrzenie powinny nieco orientować się w tej materii. Jaką więc firmę wybrać i czym się kierować przy organizacji wynajmu powierzchni magazynowej, dowiecie się z tego artykułu.

Powierzchnie magazynowe do wynajęcia- – jak wybrać?

Jak już wcześniej zostało tu wspomniane, wiele firm oferuje takie usługi. Dostępne są one na terenie całej Polski. Przy wyborze przestrzeni do wynajęcia trzeba brać pod uwagę, jaki rodzaj działalności jest prowadzony – czy mamy do czynienia z produkcją, dystrybucją towaru, jaką przestrzeń chcemy przeznaczyć na jego składowanie.

Duża waga przywiązywana jest również do opłat za czynsz – przecież przedsiębiorca musi utrzymać również pracowników, których zatrudnia zarówno w magazynie, jak i w innych sektorach danej firmy. Dysponuje on ograniczonymi zasobami finansowymi.

Magazyn logistyczny – do czego służy?

Magazyny logistyczne – są przestrzenią fizyczną, dedykowaną do przechowywania i sterowania przepływem zapasów w łańcuchu dostaw, gospodarce produkcyjnej oraz dystrybucji. Jego główne zadanie to zapewnienie warunków do efektywnego magazynowania towarów w zależności od tego, jakie operacje są wykonywane.

Przepływ produktów w magazynie stanowi fundament ich odpowiedniego przepływu i jest złożonym mechanizmem, który wymaga ogromnej koordynacji pracy maszyn i ludzi. Parametrem pracy magazynowej, odgrywającym kluczową rolę, jest zabezpieczenie zapasów przed stratami – zarówno ilościowymi, jak i jakościowymi. W tym celu jest projektowany układ technologiczny obiektu logistycznego, planowany jest podział magazynu na strewy, przepływ personelu, zapewnienie magazynowych produktów technicznych, do których zaliczamy regały magazynowe, antresole, podesty robocze, czy też systemy półkowe.

Klasyfikacja i rodzaje magazynów

Aby wybrać odpowiedni magazyn pod wynajem, trzeba brać też pod uwagę jego klasyfikację Możemy podzielić je np. ze względu na rodzaj składowanego materiału i ze względu na jego przepływ. Obejmuje ona także obiekty wyszczególnione według lokalizacji, stopnia mechanizacji (lub jej braku) i nawet typu budynku.

Podstawowe cechy, na podstawie których sklasyfikujemy rodzaje magazynów to:Podział magazynu ze względu na konstrukcję i typ obiektu. Istnieje też podział na rodzaje produktów, a także – ze względu na pełniony rodzaj zadania. Jest też podział ze względu na lokalizację i poziom zmechanizowania, a także – w oparciu o konstrukcję i typ obiektu.

Klasyfikacja i rodzaj magazynu może również wynikać z warunków, w jakich dany materiał jest obsługiwany. Kluczowe są w tym przypadku najczęściej określone cechy fizyczne danego produktu np. jego wielkość, czy materiał, z jakiego został wykonany.

Klasyfikacja ma wpływ na rodzaj wynajmowanego obiektu magazynowego, gdyż ma to wpływ m.in. na sprawność transportu danego towaru, na to, jakiego rodzaju produkty będziemy przechowywać – w obiektach otwartych takich, jak place składowe, zbiorniki, czy zasieki magazynowe są przeznaczone do składowania produktów odpornych na warunki atmosferyczne; w produktach półotwartych (wiatach magazynowych) – są przechowywane produkty o ograniczonej odporności na deszcz i zbyt długą ekspozycję słoneczną; zamkniętych(hale logistyczne, zbiorniki realizujące magazynowanie produktów, których z różnych przyczyn nie można przechowywać w tańszy sposób.

Podsumowując – wynajem powierzchni magazynowych zależy od wielu czynników takich, jak cennik za te usługi. Ważna jest też ich klasyfikacja,, a także, jakie produkty chcemy w nich przechowywać Powierzchnie magazynowe do wynajęcia możemy znaleźć na terenie całego kraju.

Jak zarządzać sobą w czasie? Kilka pomysłów na świetną organizację, która pomaga odnieść sukces

0
Jak zarządzać sobą w czasie

Cześć przedsiębiorców, pomimo wielu godzin spędzanych w pracy, ma poczucie nieustannie ciążących na nich zaległości i wiecznego braku czasu na odpoczynek. Są i tacy, którzy świetnie radzą sobie z wykonywaniem obowiązków i potrafią, wywiązując się z nich w ustalonym terminie, znaleźć jeszcze czas dla rodziny czy na swoje hobby. Skąd biorą się te różnice i dlaczego część ludzi potrafi, znajdując czas dla siebie, odnieść sukces, a inni pomimo wiecznego zabiegania ponoszą porażkę? Jest kilka kluczowych kwestii, które ich różnią….

Niektórzy przedsiębiorcy, spędzając w pracy nawet po 12 godzin dziennie, stale narzekają na nadmiar obowiązków i kłopot z realizacją bieżących zadań. Problemem, który prowadzi do takiej sytuacji, jest często złe zarządzanie sobą w czasie. Nieodpowiednie ustawianie priorytetów i marnowanie czasu na mało istotne czynności to najczęstsza przyczyna. Jakie zmiany warto wprowadzić w swoim podejściu do zarządzania firmą, by odczuć w tym względzie poprawę?

Produktywność i rozpraszacze

Dla wielu przedsiębiorców ogromnym problemem jest niska efektywność pracy, która wynika nie tyle z nieodpowiedniego nastawienia, ile z wielu bodźców i czynników, które rozpraszają i odciągają od wykonywania najważniejszych obowiązków. Dlatego bardzo ważne jest wyeliminowanie tak zwanych rozpraszaczy. Efekt może przejść nasze najśmielsze oczekiwania.

Ludzie sukcesu to nie osoby, które pracują 24 godziny na dobę, ale takie, które potrafią świetnie zorganizować swój czas i stanowisko pracy. Realizując konkretne zadanie, koncentrują się na nim, ale na wielu jednocześnie. Nie pozwalają też, by od pracy odciągały ich media społecznościowe, komunikatory, przychodzące na e-mail lub telefon wiadomości tekstowe. W dzisiejszych czasach takich bodźców jest aż nadto, przez co wiele osób nie potrafi skoncentrować się na jednym zadaniu.

Zrób to szybciej i takiej

Jednak rozpraszacze nie są jedynym winowajcą niskiej produktywności. Wiele innych czynników opisano na stronie https://adriankolodziej.pl. Znajdziemy tam również dużo użytecznych dla przedsiębiorców porad. Ważną wskazówką jest między innymi oddelegowanie niektórych zadań na zewnątrz firmy. Henry Ford powiedział kiedyś:

Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my.

Tą dewizą warto kierować się w prowadzeniu własnego biznesu. Trwonienie czasu na czynności, które ktoś może wykonać za nas lepiej, szybciej, a na dodatek taniej często jest dla przedsiębiorcy przysłowiowym strzałem w stopę. Zdecydowanie lepiej oddelegować niektóre obowiązki, na których nie znamy się dobrze, na zewnątrz i zająć się w tym czasie tym, co robimy najlepiej i na czym najbardziej w firmie nam zależy. W podjęciu takiej decyzji może pomóc obliczenie, ile kosztuje godzina naszej pracy i porównanie jej z ceną godziny usługi w przypadku oddelegowania zadania na zewnątrz.

Inne wskazówki dla przedsiębiorców

Istnieje jeszcze wiele innych aspektów, o których warto pamiętać w pracy, a które pomagają odnieść sukces. Wśród nich należy wymienić między innymi wykonywanie w pierwszej kolejności zadań nadrzędnych, optymalizację stanowiska pracy, a także zautomatyzowanie wielu procesów. Bardzo ważne jest też ustalenie własnego harmonogramu dnia oraz wyznaczenie godzin pracy i czasu niezbędnego na odpoczynek, dla rodziny oraz na własne pasje. Pozwoli to na zachowanie tzw. work-life balance, co pomoże utrzymać w życiu równowagę i zapobiegnie wypaleniu zawodowemu.

Kurier czy poczta – jaki rodzaj nadawania przesyłek wybrać?

0
kurier

Zauważyłeś, że w ostatnim czasie popularność usług pocztowych nieco spadła? Świetnie pokazała to pandemia koronawirusa, podczas której przesyłki pod wskazany adres stały się bardzo często jedyną opcją nabywania niektórych produktów. Eksperci potwierdzają również, że w ostatnim czasie usługi kurierskie przeżywają wzmożone zainteresowanie, a co za tym idzie także rozwój. Poznaj zalety nadawania przesyłek drogą kurierską i przekonaj się, dlaczego są lepsze, niż współpraca z pocztą.

Czas dostarczania paczek

Nie ma wątpliwości, że przesyłka kurierska jest po prostu szybsza. Żadna usługa pocztowa nie zakłada dostarczenia paczki do adresata jeszcze tego samego dnia, natomiast firma kurierska działająca na rynku lokalnym, jak najbardziej jest w stanie taką potrzebę zrealizować.

Co więcej, należy podkreślić, że firmy kurierskie są też bezkonkurencyjne pod względem szybkości, jeśli uwzględnimy rynek międzynarodowy. Wystarczy maksymalnie kilka dni roboczych, aby paczka trafiła pod wskazany adres na drugim końcu świata.

Bezpieczeństwo przesyłek kurierskich

Większość firm kurierskich wdrożyła innowacyjne rozwiązania technologiczne, dzięki którym możesz dokładnie monitorować etap dostarczania paczki do odbiorcy. Czy zdajesz sobie sprawę, że do Poczty Polskiej każdego roku wpływa kilkaset tysięcy reklamacji, jakie związane są z zaginięciem przesyłki? Firmy kurierskie tego problemu nie mają praktycznie w ogóle, ponieważ stosują systemy elektroniczne, zaś na poczcie wciąż proces przyjmowania i nadawania przesyłek odbywa się jeszcze w sposób ręczny.

Warto również wspomnieć, że usługi kurierskie można zamawiać w opcji podstawowej albo tej rozszerzonej z dodatkowym ubezpieczeniem.

Dostawa pod same drzwi

Fakt, że niektóre listy polecone listonosz Poczty Polskiej dostarcza osobiście, natomiast w większości przypadków po przesyłkę należy pofatygować się samodzielnie do oddziału. W przypadku firmy kurierskiej kurier osobiście przekazuje nie tylko mniejsze koperty kurierskie, ale również paczki o dużym gabarycie. Dzięki temu minimalizowany jest problem z transportem zamawianych dóbr. Klienci doceniają także komfort i wygodę otrzymywania przesyłek bez konieczności wychodzenia z domu.

Koniec z kolejkami

Listonosz może dostarczyć list, ale nie obierze od nadawcy przesyłki. Taką bez względu na rozmiar trzeba nadać osobiście w oddziale pocztowym. Niestety, wciąż wiąże się to bardzo często z utratą czasu, bo do okienek tworzą się długie kolejki. Zauważamy w tym zakresie spory dyskomfort, szczególnie kiedy w obliczu pandemii koronawirusa zalecana jest społeczna izolacja.

Firmy kurierskie działają zupełnie inaczej. Wystarczy, że podasz adres nadania paczki, a kurier odbierze ją spod samych drzwi. Co ciekawe, aby zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa, większość pracowników oferuje taką usługę w sposób bezkontaktowy.

Atrakcyjna cena usług kurierskich

Nie można pominąć faktu, iż usługi kurierskie są zwyczajnie sporo tańsze od tych, jakie oferuje poczta. Wystarczy porównać podstawowy cennik usług, aby zdobyć w tym zakresie wiedzę. Co więcej, przy długofalowej współpracy, firmy kurierskie oferują korzystne pakiety i abonamenty, o których nie może być mowy w przypadku działalności Poczty Polskiej.

ZOBACZ TEŻ