Firmy stawiają na coraz to nowe sposoby reklamy oraz budowania pozytywnego wizerunku. Atrakcje, promocje, różnorodna oferta i indywidualne podejście do każdego klienta często nie wystarczą, aby być pozytywnie kojarzonym. Jedną z ciekawszych form budowania wizerunku jest marketing zapachu.

Zbliżający się koniec roku jest jednym z momentów, gdzie firmy stawiają na promowanie swojej marki i pragną znacząco zwiększyć sprzedaż. Robią to różnymi metodami, często osiągając zamierzony cel. Oprócz tradycyjnych metod sprzedaży oraz budowania wizerunku istnieją również te alternatywne, które cieszą się stale rosnącą popularnością. Doskonałym przykładem jest tu marketing zapachowy, zwany inaczej aromamarketingiem. Na czym dokładnie polega i w jaki sposób pomaga wznieść firmę na wyższy poziom?

Zapach ma ogromne znaczenie

Dla klienta odwiedzającego restauracje, sklep, salon kosmetyczny czy kawiarnię zapach ma ogromne znaczenie. To, co czujemy ma bezpośredni wpływ na to, jak się czujemy i jaki mamy nastrój. Zapachy mogą również przywoływać w nas dawne, przyjemne wspomnienia, np. z dzieciństwa. Wszystko to sprawia, że w aromatyzowanym pomieszczeniu czujemy się komfortowo oraz chętniej kupujemy, milej spędzamy czas. Zapach szybciej i mocniej oddziałuje na nasz układ nerwowy niż dotyk czy dźwięk – dlatego warto go wykorzystać w działaniach marketingowych.

Jak oni to robią?

Wiele osób zastanawia się, jak marketing zapachowy działa i w jaki sposób może pomóc w rozwijaniu biznesu, pozyskiwaniu klientów i budowaniu z nimi dobrych relacji. Wszystko opiera się na nowoczesnych, eleganckich i praktycznie bezobsługowych aromatyzatorach, które zamieniają płynny koncentrat zapachowy w niewidzialną, ale przyjemną dla otoczenia mgiełkę. Mgiełka idealnie łączy się z cząsteczkami powietrza tworząc we wnętrzu odpowiedni klimat. Jedną z najbardziej doświadczonych firm, która takie aromatyzatory montuje jest EMKA S.A z Żyrardowa.

Nowy trend w budowaniu wizerunku

Aroma marketing jest coraz częściej wykorzystywany w budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Przedsiębiorcy dostrzegają potencjał drzemiący w tego typu działaniach. Wśród największych zalet możemy wymienić chociażby:

– stworzenie wyjątkowego klimatu,
– lepsze samopoczucie klientów,
– natężenie uczucia odprężenia oraz relaksu,
– kreowanie zachowań dzięki lepszemu samopoczuciu,
– większa szansa na zapamiętanie produktu lub usługi.

Zapach może w prosty sposób sprawić, że w oczach klientów nasza firma lub usługi, które świadczy będą dobrze zapamiętane, a co za tym idzie będzie istnieć większa szansa, że klienci do nas wrócą w przyszłości. Wpływ zapachu na kreowanie pozytywnych emocji sprawia, że aromatyzowane pomieszczenie automatycznie jest traktowane jako przyjemniejsze, bardziej komfortowe i luksusowe. Klienci również wyżej cenią sobie takie miejsca, gdyż uznają je za bardziej przyjazne.

Marketing zapachowy to świetna, nieagresywna forma zachęcenia potencjalnych klientów do skorzystania z usług np. lokali gastronomicznych, salonów kosmetycznych, fryzjerskich czy gabinetów medycyny estetycznej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here